– Achiziţionează cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vei avea neapărat nevoie în caz de reclamaţie; în plus, produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie, în locuri cum ar fi tarabele sau persoane fizice “cu sacoşa”;
– Fii atent la preţuri, deoarece preţurile mici sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele ;
– Atenţie şi la calitatea ambalajului, acesta trebuie să fie plastifiat, corespunzător unui produs “de lux”.
-Uită-te cu atenţie la etichetă, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;
– Unii producători şi importatori “de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu eticheta – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;
– Pe orice produs cosmetic trebuie să fie scripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE;
-Majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia ” A se folosi preferabil înainte de ”, urmată de data sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se află inscriptionată această dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe ;
– Anumite produse precum cremele, nu au data de minimă durabilitate, ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (6, 12, 24 luni de ex);
– Produsele la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);
să citească cu atenţie eticheta şi să ţină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare.