Aceasta nu este parcarea vreunui mall, unde “baietii cu bani” isi etaleaza masinile de fite. Este, de fapt, parcarea unui singur om. Mai exact a celui mai bogat roman, fostul tenisman Ion Tiriac, in varsta de 68 de ani. Omul care imediat dupa ce a renuntat la sport s-a dedicat in totalitate afacerilor a strans in timp o adevarata “flota” de masini. De la automobile sport, la masini elegante, pana la modele de epoca dupa care suspina orice colectionar. Valoarea acestora nu este deloc neglijabila, specialistii revistei “ProMotor” estimand colectia la o suma de aproape 50 de milioane de euro.

Reporterii revistei “ProMotor” au reusit sa-l faca pe cel mai bogat roman sa vorbeasca despre masinile care l-au incantat inca din perioada cand tanarul Ion Tiriac trecea de prima finala de Cupa Davis. Roxana Ciuhulescu, colega lor de la Pro Tv, a insistat si a reusit sa-l convinga pe Tiriac sa deschida usile deloc modestului sau garaj. Imaginea care i-a “izbit” ar lasa cu gura cascata orice pasionat de automobile. Ferrari, Lamborghini Diablo, Chevrolet Corvette, Jaguar XJ220, Ford Mustang, o adevarata “flota” de Mercedesuri si nu in ultimul rand bijuteria interbelica, un Citroën din anul 1934, sunt masinile ascunse in garajul subteran al casei omului de afaceri din nordul Capitalei.

Cu toate ca garajul lui Ion Tiriac seamana mai degraba a salon auto, omul isi alinta cu modestie autoturismele “roabele mele”. El nu are o problema in a recunoaste faptul ca nu are mereu timp pentru a-si scoate “bijuteriile” pe patru roti la plimbare, insa acest lucru nu reprezinta un impediment pentru a-si imbogati parcul auto. “Nu am un muzeu, ci doar o gradina”, a declarat Tiriac. Gradina este “sadita” cu grija, astfel ca o parte din automobilele omului de afaceri sunt inmatriculate si chiar pastrate in Monte Carlo si din cauza taxelor si drumurilor din Romania. Omul care a adus marca Mercedes in Romania nu putea fi strain de aceste masini. Din multitudinea de modele se desprinde si CLK-ul DTM AMG. “Se fac anual cate 100 de exemplare. Daca ai privilegiul sa pui mana pe unul, e fascinant”, a spus Tiriac. Omul de afaceri roman are doua, o decapotabila la Monte Carlo si un coupé la Bucuresti.

Lamborghini Diablo

Modelul Diablo (Diavol, din limba spaniola) produs de italienii de la Lamborghini este o adevarata legenda printre masinile de viteza din intreaga lume. Designul aerodinamic, garda extrem de redusa la sol si nicidecum in ultimul rand faptul ca atinge 100km/h in numai 4 secunde au propulsat Diablo in categoria masinilor ”Supercars”. Viteza maxima atinsa este de 325 de km/h.”Cu asta s-au facut 1.200 de kilometri din care eu am condus vreo 50. Habar nu am cine a mai mers cu ea”, a marturisit Tiriac. Omul de afaceri isi aminteste ca a “scurtat” de vreo doua ori drumul la Snagov, la volanul Diavolului italienesc.

Citroën

Clasicul Citroen “cu tractiune pe fata” a fost produs in 760.000 de exemplare intre anii 1933 si 1934. A devenit celebru in acea perioada pentru ca atingea 100km/h si consuma 10 litri de combustibil la suta de kilometri.

Ferrari Dino

Dino a fost gandit drept modelul cel mai accesibil din gama masinilor Ferrari. Italienii au produs acest model din 1968 pana in 1976. Marca Dino vine de la prenumele fiului fondatorului Ferrari. Aceasta masina a fost produsa in 3.761 de exemplare.

Ferrari 400i

Coupe-ul a fost produs prima data in 1976. Este categorisit drept Ferrari-ul cu cele mai mari sanse de a deveni o masina din categoria ”Classics”. De asemenea a fost primul model de la Ferrari cu cutie de viteze automata. De altfel, modelul de baza al Ferrari 400i era dotat cu ABS, motorul fiind propulsat de 340 de cai putere.

Ford Mustang

Ford Mustang este eroul american al anilor 60. Gandita ca o masina accesibila tuturor, Mustangul a devenit rapid o masina clasica americana, cucerind inima oricarui pasionat de automobile. La urma, urmei, intr-un an si jumatate din momentul lansarii, 9 martie 1964, Ford a vandut peste un milion de unitati. Ion Tiriac a cumparat acest Mustang in 1969, dupa Cupa Davis pierduta in fata americanilor. La scurt timp a vandut masina, gestul fiind regretat pana acum 9 ani. Cand a implinit 60 de ani, Ion Tiriac a primit aceeasi masina cadou, de la nimeni altcineva decat fiul sau, Ion Ion. El a luat urma masinii si a cumparat-o pentru tatal sau.

Maybach

Ion Tiriac a primit Maybach-ul 57 cadou de la producatorul german inca dinainte ca acesta sa apara pe piata. Valoarea masinii depaseste jumatate de milion de euro. Fata de cel mai cunoscut posesor de Maybach, Gigi Becali, care isi conduce masina si chiar se urca pe capota acesteia cand are motive de fericire, Tiriac priveste aceasta creatie din alta perspectiva. ”O tin pentru intalniri de gradul 0. Adica vizitele sefilor de state, pentru a o expune la diverse saloane auto sau pentru evenimente. Este o masina exceptionala”, a explicat Tiriac.

Jaguar XJ220

Initial Ion Tiriac a crezut ca s-a pacalit cu aceasta masina. ”Au promis un motor V12 si au pus un V6. Totul a fost in regula pana la urma, are toti caii de care are nevoie. Am luat-o pentru ca era unicat. Adica s-au facut doar 200 de bucati”, a declarat omul de afaceri.

Chevrolet Corvette

Corvette a devenit foarte cunoscut datorita rolului jucat de David Hasselhoff in serialul Kitt: Night Rider. Pentru Ion Tiriac, insa, Corvette reprezinta o oarecare povara. Inmatricularea acestei masini in Romania l-ar costa pe omul de afaceri 17.000 de euro. Asa ca Tiriac a preferat sa inscrie masina in Germania.

Celelalte masini

Cel mai bogat roman, Ion Tiriac are “flota” de masini impartita in doua. Automobilele din Romania si cele din Monte Carlo. Omul de un miliard si jumatate de euro prefera ca unele masini sa fie inmatriculate in afara tarii intrucat taxele din Romania ating sume fabuloase, iar drumurile de la noi nu sustin sub nici o forma respectivele dari. ”La Monte Carlo am un Porsche 959 si un Peedster, un Citroën si un Maserati”, a detaliat Ion Tiriac.

Tiriac, greu de convins

La inceputul interviului Ion Tiriac nu a fost de acord sa-si lase pozate masinile. La insistentele Roxanei Ciuhulescu insa, omul de afaceri a devenit mai indulgent, iar “comoara” auto a celui mai bogat roman a fost in sfarsit dezvaluita tuturor. Valoarea acesteia a fost estimata la aproape 50 de milioane de euro. Detalii in revista ProMotor.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News