Exproprierile au început în 2019 și s-au încheiat în 2021, iar acum ar putea fi anulate, precizează API.
Conform datelor de pe portalul instanțelor, compania Ion Țiriac Air SRL are calitatea de reclamant într-un dosar în care pârât este statul român, o dată prin Ministerul Finanțelor și apoi prin Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională Aeroporturi București SA.
„CNAB, compania de stat care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a actualizat studiul de fezabilitate necesar noului terminal și este într-o fază avansată cu documentația de licitație necesară proiectării și execuției”, precizează Asociația Pro infrastructura, adăugând că „în trei ani de zile, la nivel guvernamental, nu s-a făcut absolut niciun progres real ca să se asigure banii necesari celui mai important proiect de infrastructură aeriană a țării”.
Modernizat ultima dată în 2011, Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni are o capacitate anuală de 6 milioane de pasageri, iar traficul în 2024 va depăși 15 milioane, mai notează sursa citată.
În ceea ce privește Terminalul 2, acesta ar trebui să ofere aproximativ 100.000 mp de spații noi și 25 de porți de îmbarcare.
Foto: Profimedia
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro