Ipoteza care aruncă totul în aer

Sursele ziarului Libertatea înaintează însă şi o ipoteză absolut surprinzătoare, spunând că ar putea fi vorba şi despre o greşeală de alimentare a elicopterului care ar fi fost încărcat, la Baza Kogălniceanu, de un funcţionar, cu benzină în loc de kerosen. Acest fapt ar fi dus la căderea, la doar nouă minute de la decolare, a primului motor, urmată în foarte scurt timp de oprirea celui de-al doilea motor.
Surse din cadrul aeroportului Kogălniceanu au declarat, sub protecţia anonimatului, că nu există nici măcar un procesverbal de alimentare a aparatului de zbor, lucru care contravine regulamentului. În plus, nu s-ar fi făcut nici testele obligatorii de puritate a carburantului (n. r. să nu existe în acesta apă, ulei sau bule). Rămâne acum ca anchetatorii să stabilească dacă piloţii elicopterului EC 135 au făcut vreo manevră greşită sau dacă aparatul de zbor a avut într-adevăr vreo defecţiune.

Şi-au luat adio


Toţi medicii, asistenţii şi chiar şi pacienţii Spitalului Judeţean Constanţa s-au adunat ieri la capela din curtea instituţiei pentru a-şi lua rămas-bun de la cei patru colegi morţi în accident.
Trupurile neînsufleţite ale salvatorilor, medicul Laura Vizireanu, asistenta Gabriela Camelia Harton, pilotul Petre Corneliu Cătuneanu şi copilotul Ginel Crăcănel, au fost depuse la capela Spitalului Judeţean după-amiază, pentru ca toţi colegii acestora să poată aprinde o lumânare şi să se roage pentru sufletele lor. Copleşiţi de durere, cu toţii au încercat să aline rudele prezente, printre care şi fiul în vârstă de 9 ani al medicului Vizireanu.
Copilul a suferit însă un şoc atunci când şi-a văzut mama în sicriu şi a fost cu greu liniştit. Mama sa, care iniţial a supravieţuit prăbuşirii, a murit în noaptea de luni spre marţi, la spital, după ce colegii săi au încercat în zadar manevre de resuscitare. Leziunile interne au fost însă deosebit de grave. Femeia locuia în Constanţa împreună cu fiul său după ce a divorţat de şeful Inspectoratului de Poliţie a judeţului Brăila. Laura Vizireanu va fi înmormântată la Brăila, oraşul său natal. (Alin Tarnovschi)

«De Crăciun, voiam să o cer de soţie»


Asistenta Gabriela Harton şi-a găsit sfârşitul în ziua în care tocmai aflase că va fi mamă pentru a doua oară, iar cu puţin timp înainte de a urca pentru ultima dată în elicopterul SMURD, i-a dat iubitului ei vestea cea mare. Cristian Ciortan apucase deja să îşi facă planuri în cele câteva ore care au trecut până ce a aflat de tragicul accident. Bărbatul a stat timp de 12 ore pe malul lacului Siutghiol sperând la o minune, însă în jurul orei 4.00 dimineaţa, scafandrii au recuperat trupul fără viaţă al Gabrielei.
“Între noi era o dragoste eternă. Era un om deosebit, care îşi făcea meseria cu mare plăcere. De Crăciun, voiam să o cer de soţie”, a declarat ieri Cristian. Gabriela va fi înmormântată joi la Năvodari, lângă soţul ei, mort şi el în urmă cu 12 ani. Fiica lor a rămas acum orfană şi va fi crescută de bunic.

«Tu eşti eroul meu!»

Fiica Miruna şi Laura, soţia comandorului Petre Corneliu Cătuneanu, aflat la manşa elicopterului SMURD prăbuşit în Lacul Siutghiol, sunt pentru a doua oară în doliu în ultimele şase luni. Familia încă purta doliu după ce socrul pilotului a murit în luna iunie. Soţia sa, Laura, profesoară la Liceul pentru Deficienţi de Vedere din Buzău, se pregăteşte acum pentru înmormântarea care va avea loc joi, la cimitirul Eroilor din oraş. În acest timp, fiica lor, Miruna, studentă la o facultate din Bucureşti, şi-a anunţat prietenii de pe internet de moartea tatălui său printr-un mesaj sfâşietor.
”Ţi-ai dat viaţa pentru ce iubeai mai mult: să zbori şi să salvezi vieţi. Tu eşti eroul meu!”, a scris tânăra, care a însoţit mesajul de o fotografie din copilărie alături de tatăl său. Comandorul Petre Corneliu Cătuneanu avea 47 de ani şi absolvise cursurile Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Bobocu în anul 1991. Avea 2.900 de ore de zbor şi lucra în MAI de 10 ani. (Florin Mitu)

Devenise cetăţean de onoare


Copilotul Ginel Crăcănel, în vârstă de 43 de ani, era din Mioveni, Argeş, iar la sfârşitul lunii trecute, autorităţile i-au oferit titlul de cetăţean de onoare, datorită eroismului său. Primarul Ion Georgescu îşi aminteşte că argeşeanul a vrut neapărat să ţină un moment de reculegere în memoria victimelor din celelalte două tragice accidente aviatice de anul acesta – cel din Apuseni şi cel de la Sibiu, care tocmai se întâmplase.
Tatăl său ne-a vorbit plângând despre sacrificiile pe care şi Ginel, şi toată familia sa le-au făcut pentru ca el să îşi îndeplinească visul de a deveni pilot. “La şcoala militară au fost 300 de candidaţi, iar el a fost unul dintre cei 14 admişi. Nu conta pentru el că făcea plantoane, că s-a chinuit 14 ani în şcoală. Trebuia să ne mutăm în Canada, dar am renunţat ca să îşi urmeze cariera aici în ţară”, ne-a povestit Mircea Crăcănel. Comandorul a lăsat în urmă o soţie îndurerată şi un fiu în vârstă de 13 ani. (Valentin David)

Trei elicoptere SMURD prăbuşite

Tragedia aviatică de luni de la Constanţa este cea de-a treia din istoria Serviciului Medical de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare. Bilanţul victimelor a ajuns astfel la 12.
9 ianuarie 2006
Un elicopter al MAI, având la bord o echipă SMURD – medic şi asistentă -, plus cei doi membri ai echipajului, s-a prăbuşit lângă aeroportul din Iaşi în timpul unui zbor de verificare. Medicul Liliana Puiu, asistenta Mioara Haută, piloţii cpt. comandor Mihai Valentin Stănescu şi cpt. comandor Augustin Toma au murit pe loc.
4 martie 2003
Un elicopter al SMURD Târgu Mureş, având la bord patru persoane, s-a prăbuşit pe un deal din satul Morişti, aparţinând comunei Cojocna. Elicopterul se întorcea la Târgu Mureş după ce transportase la Cluj un copil. În elicopter se aflau medicul Monica Cordos, în vârstă de 33 de ani, asistentul Csongor Ferenczi, în vârstă de 24 de ani, pilotul Nicolae Marian, în vârstă de 43 de ani, şi copilotul Lucian Huzdup, de 42 de ani.
 
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News