“Prin repetarea copy-paste a slujbei Învierii firește că se încalcă în primul rând Cuvântul Scripturii, care spune că praznicul Învierii lui Hristos a fost sărbătorit «în întâia zi a săptămânii». Repetarea Învierii într-o zi de peste săptămână devalorizează semnificația duminicii, numită în cult drept “ziua Învierii”. În al doilea rând se încalcă regula niceeană (ecumenică) de sărbătorire a Paștelui, care tocmai că nu îți permite ție, oricine ai fi, să o muți după capul tău”, a scris, pe Facebook, preotul Cezar Marksteiner-Ungureanu.
“Dacă se făcea odovania praznicului cu toate ale ei, nu era nici o problemă. Deși mă întreb ce le-a venit s-o facă tocmai anul ăsta. Odovania e însă pretextul pentru a reface complet slujba Învierii, în contextul în care ea a fost deja slujită anul acesta. Mă întreb: Dacă pentru schimbarea rânduielii împărtășaniei e nevoie de un acord panortodox, oare pentru repetare slujbei de Înviere, infinit mai importantă decât «lingurița» și deja slujită, nu e nevoie de același lucru?”, a mai scris acesta.
“Dăunează misiunii Bisericii”
La rândul său, preotul Dorin Zosim Oancea a criticat decizia Arhiepiscopiei Tomisului: “Am trăit o viaţă în Biserică, am lucrat în Administraţia Patriarhală ani buni şi niciodată n-am întâlnit sau n-am auzit de o astfel de situaţie. Existau opinii diferite în Sf. Sinod, uneori tensiuni, dar niciodată o astfel de frondă, pentru că se ştia că aşa ceva dăunează atât misiunii Bisericii, cât şi interesului naţional! Şi, deodată, situaţia aceasta, tocmai într-o vreme când sufletele credincioşilor sunt tulburate, când se ştie că serviciile din răsăritul nostru lucrează intens să destabilizeze moralul poporului, pentru a putea acţiona eventual şi politic, dacă ar fi necesar. O pregătire a terenului. A doua întrebare: la Constanţa nu sunt cunoscute lucrurile acestea? Întrebarea este, fără îndoială, retorică. Ceea ce duce la o a treia întrebare: În interesul cui se acţionează? Sigur nu al credincioşilor Bisericii noastre”.