Din acest punct de vedere, Cristian Lisăndroiu ne-a explicat istoria CFR din perspective rece a cifrelor trecute pe sub condeiul său.

Lisăndroiu a rămas orfan în anul I de facutate. A supravuieţuit prin burse şi ajutoarele sociale pe care le-a primit până aterminat şcoala. În 1981 a întrta în câmpul muncii… la CFR. Ca economist, s-a ocupat de cumpărarea materialelor necesare regionalei de căi ferate la care a lucrat: Paşcani. După anul 1999, această unitate s-a privatizat, a trecut la GFR, firma lui Gruia Stoica, controversatul om de afaceri care a fost condmanat după ce şi-a exprimat intenţia de a cumpăra CFR Marfă.

Investiţiile se înjumătăţesc odată la 10 ani

”Până în 1990 am avizat achiziții de aproximativ 300 de milioane de dolari. Apoi, până în anul 2005, am semnat pentru 140 de milioane, iar de atunci s-au mai făcut achiziții, în unitatea mea, de aproxiamativ 60 de milioane de dolari. Cam așa se reflectă starea Căilor Ferate Române din 1981 până astăzi. Nu mai sunt bani”, a explicat Lisăndroiu pentru Libertatea.

El crede că spargerea CFR în cinci unități distincte, imediat după 1990, a avut un scop politic, respective să spargă ”a doua armată a țării”. ”Una este să îți iasă în stradă 200.000 de ceferiști, alta este să facă miting 200 de oamnei”.

Crede că Gruia Stoica nu trebuia să liciteze la CFR Marfă

Alţi factori care au distrus traficul feroviar sunt lipsa investițiilor, dar mai ales lipsa industriei. ”Dacă nu ai industrie, ce să transporți pe calea ferată?”.

Lisăndroiu nu crede că Gruia Stoica este vinovat,… dar se ferește să comenteze situația patronului său, pe considerentul că este subiectiv: GFR a făcut reduceri de salariați și el era pe lista disponibilizărilor, dar a intervenit Gruia Stoica personal pentru el.

”Oricum, dacă nu se băga în licitația CFR Marfă, Stoica nu pățea nimic”, crede Lisăndroiu.

Este membru al ”Asociaţiei pentru Ajutor de Deces”, care a împlinit 120 de ani

Economistul feroviar este membru al ”Asociației de Ajutor de Deces și Casa de Ajutor Reciproc Expresul”, care a împlinit astăzi 120 de ani de existenţă, de pe vremea studenției. ”Tata fuses conductor de locomotivă și membru al asociațiie Expresul. După ce a decedat, i-am preluat eu sarcina de a plăti cotizația și am rămas la Asociaţia pentru Ajutor de Deces, înființată de ceferiști pe vremea primelor curbe de sacrificiu ale lumii modern. Acum sunt alte curbe de sacrificiu și am zis că este bine să rămân în organizație, pe contul tatălui meu”.

Cel mai mare regret al economistului ceferist este că nu a reuşit să adune atâţia bani, deşi nu este un om sărac, este clasa media a României, încât să-şi ţină fiica în ţară. ”Este plecată în Italia de 12 ani şi nu mai vrea să se întoarcă acasă. Şi-a făcut acolo o situaţie materială pe acre aici nu o poate atinge”.

Menţionăm că Gruia Stoica, patronul de astăzi al lui Cristian Lisăndroiu, este un miliardar român care a intrta în afaceri în 1990, la vârsat de 21 de ani, iar în 1999 punea bazele Grampet Group, din care face parte şi GFR, unul din cei mai importanţi actori din Europa Centrală şi de Est în domeniul transportului feroviar.

În naul 2013 şi-a exprimat dorinţa de a cumpăra CFR Marfă,iar la 29 ianuarie 2014, Stoica a fost arestat de DNA într-un dosar în care era anchetat de cumpărare de influenţă. Era vorba despre licitarea unui transported cărbune.  În urma procesului care a urmat, a primit doi ani şi şase luni de închisoare, cu suspendare.

Urmărește-ne pe Google News