Contestația a fost înregistrată marți, 12 noiembrie, pe portalul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Surse ale Asociației Pro Infrastructură (API) susțin că și UMB ar fi contestat rezultatul licitației, dar această contestație nu este încă vizibilă în SEAP.
În contestația sa, WeBuild solicită anularea raportului procedurii care a respins oferta sa și a declarat câștigătoare oferta asocierii de constructori turci Makyol – Ozaltin.
„Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România”, a anunțat pe 1 noiembrie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. De asemenea, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat desemnarea constructorului pentru ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).
Potrivit lui Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău au fost atribuite asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA). Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție).
Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România, va avea o lungime de 2,89 km și va include două galerii unidirecționale care totalizează 5,78 km. Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite și 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de aproximativ 13 km.
Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații, a mai declarat șeful CNAIR.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
NicolaeS • 13.11.2024, 12:46
Uite asa alte state impiedica de ani de zile dezvoltarea infrastructurii in Romania. De ani de zile baga strambe ba o firma ba alta in orice proiect mare a Romaniei pana se pierd banii de finantare. Acum, pana se solutioneaza si aceasta contestatie cine stie cat dureaza. Dupa aceea apare alta contestatie si tot asa. Iar noi mai circulam pe drumuri nationale cu 50 km/ ora prin toate satele. Oare de ce nu are dreptul statul roman sa-si aleaga fara atata tam-tam partenerul de lucru ?