Contestația a fost înregistrată marți, 12 noiembrie, pe portalul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Surse ale Asociației Pro Infrastructură (API) susțin că și UMB ar fi contestat rezultatul licitației, dar această contestație nu este încă vizibilă în SEAP.
În contestația sa, WeBuild solicită anularea raportului procedurii care a respins oferta sa și a declarat câștigătoare oferta asocierii de constructori turci Makyol – Ozaltin.
„Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România”, a anunțat pe 1 noiembrie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. De asemenea, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat desemnarea constructorului pentru ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).
Potrivit lui Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău au fost atribuite asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA). Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție).
Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România, va avea o lungime de 2,89 km și va include două galerii unidirecționale care totalizează 5,78 km. Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite și 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de aproximativ 13 km.
Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații, a mai declarat șeful CNAIR.