Greu de crezut că personajul ridicol care apărea marţi seara la Antena 3, Dorina Tiron, e ditamai directorul general al Companiei naţionale de autoastrăzi şi drumuri din subordinea ministrului Radu Berceanu, răspunde direct de infrastructura rutieră şi împarte miliarde de roni. Ca o precupeaţă prinsă vânzând roşii turceşti drept “româneşti, d-alea bune”, madam Tiron n-a fost capabilă de-un minimum de explicaţii: Cine răspunde că 80% din şosele distrug maşinile? Unde-s banii de reparaţii? De ce fondurile se scurg spre firme deja compromise? Cum s-a intervenit pentru recuperarea pagubelor generate de lucrările de mântuială? Cu ce se ocupă cei nu mai puţin de 36 de directori din companie, plătiţi cu salarii grase, ca şi cei 400 de mânuitori de pix, nu de lopată, rude între ei, angajaţi în companie? CNADNR – ca, de altfel, şi celelalte companii din Ministerul Transporturilor – a ajuns tot mai mult şi mai sfidător o afacere oneroasă, prin care Bugetul se varsă şuvoi spre buzunare de familie şi conturi de clienţi politici.
Zeci şi sute de firme private au sponsorizat astă toamnă, în campania prezidenţială, PD-L cu sume consistente, multe – chiar din cele declarate – peste cuantumul admis de lege. Dezinteresat?
Evident, nu. Aceleaşi firme sunt acum pe lista celor care, apoi, au primit contracte grase cu statul. Adesea, fără licitaţie, prin încredinţare directă. Autoritatea Electorală Centrală doarme. Curtea de Conturi lâncezeşte. Autoritatea de Supraveghere a Achiziţiilor Publice, ca şi cum n-ar exista. Există doar contribuabilii jupuiţi fără să primească nimic în schimb.