Echipa care le curăță este compusă din 52 de angajați, iar aceștia se ocupă de trenurile companiei East Japan Railway Co.
Rivala Central Japan Railway Co vrea să o concureze în această privință și a venit cu un plan pentru reducerea timpilor de curățare de la 12 la 10 minute pe fiecare garnitură a sa.
Însă tot e mai mult decât ”Miracolul de 7 minute”, realizat de concurență.
Ziarul nipon Japan Times a publicat și un filmuleț care detaliază operațiunea.
Videoclipul arată cum șeful echipei de curățare se pleacă în fața trenului atunci când acesta intră în gară. Ulterior, dă semnal echipei sale să intre în vagoane.
Aceștia prididesc ca niște furnicuțe: întorc scaunele, verifică toate compartimentele de bagaje, strâng gunoiul și spală toaletele.
Fiecare muncitor acoperă doar un vagon, adică 100 de scaune. În doar 12 secunde este gata un rând de scaune. Jaluzelele sunt ridicate, măsuțele sunt șterse cu șervețele umede, podeaua este măturată. Scaunele sunt ridicate automat, prin apăsarea unui buton secret.
Într-o zi de lucru, un angajat curăță cam 20 de vagoane. Vârsta medie a acestora este de 52 de ani.
Când termină treaba, muncitorii sunt încolonați de șeful de tură pentru a se pleca din nou, lângă tren.
Totul în doar 7 minute.
Un număr de 323 de trenuri Shinkasen pleacă zilnic din Tokyo, transportând 400.000 de pasageri.
Noua generație va atinge peste 500 km/h
Rețeaua de trenuri de mare viteză a Japoniei a împlinit 55 de ani. Viitoarea generație, numită Alfa-X, este capabilă să transporte călători la 400 de kilometri pe oră, dar este de așteptat ca viteza de transport să fie mai redusă, de 360 km/h. Acestea vor intra în funcțiune în 2030 și vor fi produse de către Kawasaki și Hitachi.
Acesta nu vor fi cele mai rapide, căci un tren care folosește levitația magnetică din Shanghai (China) este capabil să atingă 431 km/h.
Dar nici japonezii nu stau cu mâna în sân: un tren maglev care va fi deschis în 2027 pe ruta Tokyo-Nagoya va putea atinge 505 km/h, potrivit The Verge.