Reprezentanţii STS au arătat, într-o conferinţă de presă, că anul trecut din cele 11.301.881 de apeluri, 51,9% au fost urgenţe, în timp ce restul – 48,1% – au fost apeluri din greşeală, pentru cazuri care nu erau urgenţe, solicitări de informaţii diverse, farse sau apeluri injurioase.
„Numărul 112 trebuie apelat doar dacă avem nevoie de sprijin din partea autorităţilor”, a spus purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, de obicei cele mai multe apeluri la 112 sunt în jurul orei 19,00, iar cele mai puţine – în jurul orei 4,00. Majoritatea apelurilor au fost transferate la Ambulanţă (55,4%), Poliţie (22,9%) şi ISU-SMURD (16,9%).
STS menţionează că numărul raportat în 2019 este mai mic cu un milion şi jumătate faţă de cel din 2018.
În România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost implementat în anul 2004. STS administrează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă.