Bâjbâielile manageriale ale ministrului Elena Udrea ne costă mult. Prea mult. Şi financiar, şi ca imagine. Surlele şi trâmbiţele pajilor angajaţi să dea lansării la Shanghai a aşa-zisului brand de ţară o dimensiune de triumf n-au avut cum să estompeze diletantismul acţiunii, cu chinezuţi îmbrăcaţi în Ştefan cel Mare şi alte năzbâtii. Nici să împiedice izbucnirea unui nou scandal. Brandul “Explore the Carpathian garden” – contractat cu 900.000 de euro de la o firmă spaniolă – e de o idioţenie totală. Poţi explora o junglă, dar nu o ţară cu o bază turistică modernă, aia o vizitezi. Dacă ai cum circula, dacă sunt şosele (pentru că turismul se face pe sol, nu cu avionul, cum zicea preşedintele Băsescu). Colac peste pupăză, principala găselniţă a brandului – o frunză, bună oriunde – este suspectă de a fi plagiată de pe internet, de unde putea fi achiziţionată cu nici 2 euro. Asta la un an după ce precedentul stupid brand (“Land of choice”), care a costat şi el peste 1 milion de euro, a fost retras, tot din cauză de furăciune.
Nu mai spun că intenţia ministresei de a trimite turiştii (câţi?!) preponderent prin munţi, declarând, ceea ce-i cam adevărat, că Litoralul e la pământ, intră în coliziune cu Master Planul prin care Guvernul a convenit cu Organizaţia Mondială a Turismului să se pună accentul pe Litoral şi pe Delta Dunării.
O tot aud pe Elena Udrea că toată tevatura (urmează a se cheltui încă 75 de milioane de euro) e susţinută cu “bani europeni”. Sunt tot bani publici, proveniţi din buzunarele contribuabililor europeni, inclusiv ale românilor, care plătesc anual aproape două miliarde de euro cotizaţie la UE. Iar efectul e doar o campanie electorală a ministresei. Nu încasările din turism.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro