În cadrul studiului, publicat în urmă cu o săptămână, jurnaliștilor americani li s-a cerut să descrie industria de media într-un singur cuvânt. 42% dintre ei au folosit cuvinte precum „în dificultate”, „haos”, „pe moarte”, „în declin” sau „cu resurse insuficiente”. 

17% au folosit cuvinte neutre precum „în schimbare”, în timp ce doar 9% au folosit cuvinte pozitive precum „importantă”.

Pew Research Center, un grup de reflecție cu sediul la Washington, a intervievat aproape 12.000 de jurnaliști din Statele Unite în lunile februarie și martie 2022. 

Mândri de profesia lor

În ciuda sentimentelor negative față de industrie, jurnaliștii au avut o părere bună despre locurile lor de muncă actuale. 

Peste 70% au declarat că sunt mândri de munca lor și că ar urma din nou o carieră în jurnalism.

De asemenea, aceștia consideră că industria se adaptează bine la schimbări.

Întrebați ce se face bine în industria media, cei mai mulți dintre participanții la studiu (23%) au indicat faptul că reușesc „să scoată știri”. 

Ce se face rău? Jurnaliștii plasează pe primul loc articolele care nu sunt corecte.

Efective și salarii

În privința fluctuațiilor de personal din redacții, 46% au afirmat că au rămas cu aceleași efective, 22% au spus că organizațiile lor au făcut reduceri de personal, iar 30% au declarat că redacțiile din care fac parte s-au extins.

Și salariile au crescut pentru 41% dintre jurnaliștii americani, în timp ce 50% au declarat că au rămas la fel. Doar 7% dintre ei au afirmat că au primit mai puțini bani. 

Cum vede publicul american prestația presei

Pew Research Center a realizat sondaje separate în rândul adulților americani, în aceeași perioadă, pentru a compara diferențele dintre modul în care jurnaliștii și publicul văd industria de media. 

S-au constatat discrepanțe majore între modul în care presa se vede pe sine și cum o vede publicul.

Jurnaliștii și publicul au fost întrebați despre cinci funcții ale jurnalismului: 

  1. acoperirea celor mai importante subiecte ale zilei,
  2. relatarea corectă a știrilor,
  3. rolul de „câine de pază”,
  4. exprimarea celor subreprezentați,
  5. gestionarea sau corectarea dezinformării.

„În toate cele cinci domenii, jurnaliștii dau evaluări mult mai pozitive decât publicul larg cu privire la activitatea pe care o desfășoară organizațiile de știri”, au notat autorii raportului. 

La patru din cele cinci puncte, americanii în general sunt mult mai predispuși să spună că mass-media fac mai degrabă o treabă proastă decât una bună.

Studiul Pew Research Center:

Diversitatea de gen în redacții

Sondajul a analizat, de asemenea, modul în care jurnaliștii privesc diversitatea în industrie și în propriile lor redacții. 

67% au declarat că în redacțiile lor există „suficientă” diversitate de gen, dar numai 32% au spus același lucru despre diversitatea rasială și etnică. 

Mai puțin de jumătate dintre respondenți (42%) au declarat că redacțiile lor de știri prioritizează diversitatea. 

Modul în care jurnaliștii văd progresul organizațiilor lor variază în funcție de caracteristicile demografice. În general, jurnaliștii albi și bărbații au fost mai predispuși să creadă că organizația lor îi tratează pe toți în mod echitabil, indiferent de sex, vârstă sau rasă.

În același timp, jurnaliștii albi și jurnaliștii cu vârsta de 65 de ani sau mai în vârstă au fost mai puțin predispuși să participe la traininguri și discuții legate de diversitate, echitate și incluziune, în comparație cu jurnaliștii de culoare, hispanici, asiatici și cei sub 65 de ani, potrivit sursei citate. 

 
 

Urmărește-ne pe Google News