Analiza arată că atitudinile diferă între jurnaliști și public în funcție de vârstă și factori politici. Opiniile între ziariști variază și asupra modului în care văd dezinformarea, în vreme ce opiniile cetățenilor variază în funcție de încrederea pe care o au.

Problema a căpătat intensitate în timpul mandatului lui Donald Trump și a dezinformărilor privind alegerile din 2020 și din timpul pandemiei.

Deși unii cred că acoperirea egală este necesară mereu pentru a permite publicului să fie informat în mod egal asupra multiplelor părți ale unui argument, cei care dezaprobă acest lucru spun că oamenii care fac afirmații false și trag concluzii fără argumente nu merită același nivel de atenție precum cei cu declarații factuale și dovezi solide.

Jurnaliștii tineri sunt de stânga

Tinerii jurnaliști și cei care cred că organul lor media are o audiență de stânga sunt cei mai probabili să spună că acoperirea egală a punctelor de vedere nu este meritată întotdeauna.

Mai bine de 6 din 10 jurnaliști americani cu vârste între 18 și 29 de ani (63%) spun că fiecare parte nu merită acoperire egală, în vreme ce 37% dintre ei spun că jurnaliștii ar trebui să acopere toate părțile în mod egal.

Procentele sunt aproape la fel și pentru jurnaliștii din categoria 30-49 de ani, cu 39% spunând că trebuie acoperite la fel toate părțile, iar 60% spunând că acest lucru nu este necesar.

Dar acest lucru se schimbă semnificativ pentru cei cu vârste de peste 50 de ani, unde scorul este de 50% pentru acoperirea egală a părților versus 49% pentru cei care nu cred că trebuie făcut acest lucru.

Crește echilibrul dacă jurnaliștii au mai multă experiență

Diferențele se aliniază și cu un alt factor: timpul cât jurnalistul a lucrat în branșă.

Cei care au vechime mai mare sunt mai probabil să susțină acoperirea egală.

Aproape jumătate din jurnaliștii cu experiență de peste 20 de ani (49%) spun că jurnaliștii ar trebui să încerce mereu să ofere acoperire egală, comparativ cu 38% între cei care au mai puțin de 10 ani de gazetărie. Cei care lucrează în sector între 11 și 20 de ani cad la mijloc (43%).

Diferențele cresc și în cazul platformelor pentru care jurnaliștii lucrează. Cei care lucrează pentru o televiziune spun în proporție de 55% că trebuie să ofere oportunități egale, față de 37% în presa online.

Influența publicului

Atitudinile jurnaliștilor variază și din cauza înclinării politice a audienței. Per total, 57% din cei care spun că organizația lor are un public de dreapta cred că profesia trebuie să acorde o acoperire similară, în vreme ce 42% spun că aceasta nu este mereu meritată.

Pentru jurnaliștii care spun că organizația lor este de stânga, trendul este invers: doar 30% cred că trebuie să acopere în mod egal toate părțile dintr-un articol, în vreme ce 69% spun că acest lucru nu este mereu necesar.

În cazul celor care spun că audiențele lor sunt amestecate au atitudini divizate, fiecare tabără având 49%.

Atitudinea față de știri false

Există o diferență notabilă și pe baza modului în care aceștia văd știrile false. Aproape 6 din 10 jurnaliști care văd știrile inventate drept o mare problemă (59%) spun că toate taberele nu merită o acoperire egală, iar 40% spun că da.

Jurnaliștii care cred că aceasta este o problemă moderată, mică sau deloc sunt divizați aproape egal: 53% sprijină acoperirea egală, iar 46% spun că nu. Per total, 71% dintre jurnaliștii intervievați spun că știrile inventate sunt o problemă mare.

Publicul cere covârșitor o acoperire egală

În cadrul publicului general există majorități puternice care spun că fiecare parte merită o acoperire similară în articole, însă există o serie de diferențe în funcție de partid și vârstă.

Republicanii și independenții care sunt înclinați spre dreapta sunt mult mai probabil să spună că jurnaliștii trebuie să acopere fiecare parte la fel, cu 87%, în vreme ce democrații și cei care înclină spre stânga spun același lucru într-un procent de 68%.

Ca și în cazul jurnaliștilor, adulții în vârstă sunt cei care cer atenție egală tuturor părților. Circa 8 din 10 americani de peste 50 de ani (81%) spun că presa trebuie să acorde spațiu similar tuturor părților, dar cota scade la 74% pentru cei între 30 și 49 de ani și la 71% pentru cei între 18 și 29 de ani.

Încrederea în mass-media

Atitudinea americanilor variază și din cauza încrederii pe care o au în media. 

Adulții care au puțină încredere sau spun că nu au deloc sunt cei care cer o acoperire egală (84%), față de cei care spun că au încredere mare sau moderată în media (66%).

Cei care au doar o anumită încredere în presă cad între cele două categorii, 75% spunând că jurnaliștii trebuie să se străduiască să acopere toate părțile în mod egal.

Urmărește-ne pe Google News