Lame lucra ca muncitor la o fabrică din apropierea orașuli Torino. Când Italia a intrat prima dată în lockdown în 2020, băiatul a fost concediat. Zilele de izolare le-a petrecut la casa părinților săi din Chivasso împreună cu cei trei frați ai săi, și își căuta alt loc de muncă. Într-o zi, el a descărcat TikTok și a început să filmeze în dormitor, postând videoclipuri cu el sub numele de Khaby Lame.
La fel ca majoritatea celor de pe TikTok, Lame crea clipuri în care dansa, se uita la jocuri video sau făcea cascadorii comice. Apoi, la începutul lui 2021, el a început să facă filmulețe ironice despre videoclipurile puse de cei care oferă sfaturi de viață.
Cum le ironiza? Oferea soluția simplă, chiar banală pentru mulți, fără să spună niciun cuvânt. Doar ridica din umăr și arăta cu mâna. Treptat, metoda sa i-a adus popularitate, iar activitatea sa a început să se contureze într-o carieră excepțională. Acum, Lame sau Lah-MAI, cum este numele său de utilizator, este cel mai popular bărbat de pe TikTok.
Singura persoană care are mai mulți fani pe această rețea este dansatoare Charlie DAmelio.
Pe TikTok, Lame se face înțeles fără să spună ceva. Nici nu are nevoie, căci transmite mai multe cu expresia feței. În majoritatea clipurilor sale, el arată oameni care fac tutoriale foarte complicate și la care el are un răspuns simplificat și logic pentru aceeași sarcină. Iar fiecare clip are milioane, chiar zeci de milioane de vizualizări.
@khaby.lame Lets eat 🍒 But I dont like seeing you make your life harder. Mangiamo 🍒 ma non mi piace che ti complichi la vita.##learnfromkhaby ##LearnWithTikTok
„Mi-a venit ideea pentru că vedeam aceste videoclipuri circulând și mi-a plăcut gândul de a le face simple. Gesturile vin instantaneu, dar tăcerea nu. M-am gândit la o modalitate de a ajunge la cât mai mulți oameni posibil. Și cel mai bun mod a fost să nu vorbești”, a spus Lame pentru CNN.
„Nu trebuie să vorbești pentru a fi văzut sau înțeles”
Spre exemplu, într-un videoclip, Lame decojește o banană cu mână ca răspuns la un clip postat de o persoană care feliază cu grijă fructul cu un tăietor. Într-un altul, el reacționează la un videoclip cu o femeie care rupe cu dinții coaja de la un castravete folosind un decojitor de legume.
@khaby.lame Your dentist is waiting you 🤣 🥒 Il tuo dentista ti sta aspettando 🤣🥒##learnfromkhaby ##LearnWithTikTok ##ImparaConTikTok
Ceea ce amplifică esența mesajului pe care el vrea să-l transmită sunt reacțiile sale. După ce termină o sarcină aparent complicată, Lame clatină din cap, dă ochii peste cap sau dă din umeri.
@khaby.lame
Un specialist în marketing spune că popularitatea videoclipurilor lui Lame arată cum comunicarea nonverbală poate depăși barierele lingvistice și face legături între culturi.
„Nu trebuie să vorbești pentru a fi văzut sau înțeles. Exasperarea sa este relatabilă, iar sentimentele sunt universale”, a spus Christina Ferraz, fondatoarea agenției de marketing Thirty6five din Houston.
Umorul sec al lui Lame a atras fanii din întreaga lume. Ei îi trimit frecvent videoclipuri cu oameni care complică lucrurile.
„Știu că eu sunt cel care rezolvă problemele, așa că mă etichetează sau mă menționează și sunt de genul: «Khaby e rândul tău, rezolvă această problemă pentru că avem nevoie de tine»”, a spus Lame.
Spre deosebire de alte vedete din rețelele de socializare, Lame nu apelează la artificii de producție și nici nu plătește pentru urmăritori. Clipurile sale au imagini simple care fac oamenii să râdă, ceea ce le sporește autenticitatea și întărește ideea că viața nu trebuie să complicată.
„Mă bucur de realizări, dar acestea nu sunt prioritatea mea în viață”
Lame este unul dintre creatorii de conținut cu cea mai rapidă creștere de pe TikTok. El câștigă în medie aproape 200.000 de fani pe zi și este pe cale să eclipseze cea mai populară vedetă a platformei, potrivit Social Blade, care urmărește analiza social media.
Cu toate astea, Lame a spus că nu de aceea a început să posteze videoclipuri.
„Nu-mi pasă dacă sunt primul, al doilea sau al patrulea cel mai popular pe TikTok. Am început să fac videoclipuri pentru că am vrut să îi fac pe oameni să râdă în acea perioadă de lockdown. Și o să fac în continuare videoclipuri cu același țel. Mă bucur de realizările mele, dar acestea nu sunt prioritatea mea în viață”, a spus Lame.
Lame nu a vrut să spună câți bani câștigă din parteneriate, deși cele mai mari vedete din social media pot câștiga milioane de dolari pe an din conținutul lor. El a spus că cel mai scump lucru pe care l-a cumpărat de când este celebru este un iPhone 12, cu care să poată filma clipuri mai bune.