Această transmisie manuală inteligentă (iMT) este operată electronic, nemaiexistând o legătură mecanică pentru pedala de ambreiaj. Transmisia iMT lucrează împreună cu un generator mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul Idle Stop & Go, din momentul decelerării și până la oprirea completă. De asemenea, permite perioade scurte de oprire a motorului în timpul decelerării la viteze sub 125 km/h, pornind imediat când șoferul apasă pedala de accelerație sau ambreiajul.
Treapta de viteze selectată rămâne cuplată, chiar dacă motorul este oprit. Motorul repornește în aceeași treaptă de viteză imediat ce șoferul apasă fie pedala de frână sau de accelerație, datorită impulsului instantaneu de putere oferit de generatorul MHSG. Transmisia repornește motorul în treapta neutră (cu ambreiajul decuplat) dacă șoferul apasă pedala de ambreiaj pentru a schimba treapta de viteză sau dacă viteza automobilului este prea mică pentru treapta de viteză curentă.
Deși transmisia iMT introduce noua tehnologie “clutch-by-wire” în locul unei legături mecanice între șofer și transmisie, aceasta păstrează același mod de operare și implicare a șoferului ca și transmisia manuală convențională.
Pedala de ambreiaj operează în același fel ca în cazul unei transmisii manuale convenționale, dar cu o mai bună gestionare datorită controlului electromecanic al ambreiajului și al unui punct de cuplare care permite șoferilor să schimbe ușor treptele de viteză.