Kia susține că pandemia de coronavirus o ajută să atingă țintele privind emisiile CO2 mai devreme decât plănuise inițial. “Ne-am crescut cota de piață în primul trimestru. De regulă, când apare o criză, ne descurcăm mai bine decât principalii competitori,” a spus directorul Kia pentru Europa, Emilio Herrera.
Recent, Uniunea Europeană a avertizat producătorii auto că trebuie să reducă semnificativ nivelul emisiilor de CO2 pentru a respecta ținta de 95 de grame pe kilometru începând din 2020. Emisiile mașinilor vândute în Europa au înregistrat creșteri consecutive în ultimii 3 ani, cu 121.8 grame în 2019.
Începând din acest an, toți constructorii trebuie să respecte ținta maximă de 95 g/km, altfel riscă amenzi din partea Uniunii Europene.
Criza COVID-19 a afectat Kia mai puțin decât pe competitorii acesteia, potrivit oficialilor companiei. Mai mult, Kia susține că pandemia chiar o ajută să atingă țintele privind emisiile CO2 mai devreme decât plănuise inițial.
„Cred că vom fi mai puțin afectați de criză decât industria în general. În primul trimestru, cota noastră de piață a crescut. De regulă, când apare o criză, ne descurcăm mai bine decât principalii competitori”
Emilio Herrera, directorul Kia pentru Europa
Planul Kia era ca ținta de 95 g/km să fie atinsă până la sfârșitul lui noiembrie, însă, după ultimele calcule, constructorul spune că obiectivul va fi îndeplinit în august.
„Vânzările de mașini cu motoare termice au scăzut dramatic, însă nu și cele pentru hibrizi plug-in și electrice,” a subliniat Herrera.