Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului se află analiza unor posibile riscuri la adresa securității naționale generate de acțiunile unor actori cibernetici statali și nonstatali asupra unor infrastructuri IT&C, suport pentru procesul electoral.
Potrivit jurnaliștilor de la G4Media, președintele Klaus Iohannis nu ar fi primit de la serviciile de informații nimic despre suspiciuni legate de promovarea lui Călin Georgescu pe social media.
Cu toate acestea, vicepreședintele Autorității de Reglementare în Telecomunicații (ANCOM), Pavel Popescu, a precizat că mii de conturi au lucrat, cu finanțare externă, pentru promovarea lui Călin Georgescu. Iar acest lucru ar fi fost făcut cu ajutorul algoritmilor TikTok. Tot Pavel Popescu susține și că TikTok a fost informată de situație, dar că nu a făcut nimic în acest sens.
„În campania pentru prezidențiale TikTok a ignorat cu desăvârșire toate tentativele și sesizările pe care AEP le-a făcut în baza informațiilor pe care le avea despre o anumită campanie ce pare a fi fost sponsorizată într-un mod diferit de ceilalți competitori.
TikTok nici nu a listat acea campanie sau candidatul acelei campanii drept un candidat politic și l-a lăsat la statutul de username nepolitic”, acuză vicepreședintele ANCOM.
În cele din urmă, compania TikTok a blocat unul din conturile lui Călin Georgescu, însă de-abia miercuri, la trei zile după primul tur al alegerilor prezidențiale.
Atât ANCOM, cât și Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) și Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) au sesizat Comisia Europeană cu privire la activitatea TikTok în timpul campaniei prezidențiale.