„Aici, în inima Bucureştiului şi din curtea unuia dintre cele mai prestigioase colegii din ţară, este locul cel mai potrivit să conştientizăm că, oricât de spectaculos ar fi spaţiul pe care îl oferă, oricât de moderne sunt dotările sale, o şcoală este mult mai mult decât un simplu edificiu. Performanţa şcolară se măsoară prin rezultatele elevilor în competiţiile şcolare şi extraşcolare sau la examenele naţionale, dar şi prin reuşita personală a fiecărui copil, prin modul în care mediul şcolar a contribuit la conturarea personalităţii sale”, a spus Iohannis, la ultimul discurs de deschidere a noului an școlar în calitate de președinte, după 10 ani de mandat.
„Trebuie să acceptăm că rolul educaţiei în destinul unui elev s-a transformat radical, la fel cum economia, industria sau societatea continuă să treacă prin schimbări profunde. Pentru a fi sustenabile, creşterea economică şi a bunăstării publice trebuie să se bazeze pe cetăţeni capabili de decizii autonome, informate, uneori poate riscante”, a adăugat el.
Șeful statului a susţinut că, referitor la infrastructură şi la dotările şcolare, „avem fondurile necesare să continuăm modernizarea spaţiilor de învăţământ, inclusiv pentru dezvoltarea şcolilor verzi” și că ţara noastră beneficiază de încă 2,2 miliarde de euro pentru educaţie şi formare prin Programul Operaţional Educaţie şi Ocupare, parte a PNRR.
Aproximativ trei milioane de elevi au început școala în peste 16.000 de școli la nivel național, iar 180.000 de copii au intrat în clasa pregătitoare. Anul şcolar 2024-2025 rămâne organizat în cinci module de cursuri, despărțite de cinci vacanţe. Printre noutăți se numără și aceea că școlile pot interzice intrarea elevilor cu telefoanele mobile.
Potrivit datelor oficiale, numărul școlilor cu toalete în curte a scăzut la 70. Acum 7 ani, erau 2.300 de astfel de școli, iar în urmă cu 5 ani, numărul a scăzut la 300.