Ce soluţionează cererile şi ce conţin

Cererile la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) pot fi numai cu privire la actele unei autorităţi publice dintr-unul dintre aceste state. Curtea nu soluţionează plângeri îndreptate împotriva unor persoane particulare sau a unor instituţii private.
Conform articolului 35 din convenţie, Curtea nu poate fi sesizată decât după ce au fost epuizate în prealabil căile de atac interne (apel şi recurs, în cazul României), într-un termen de 6 luni de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii din dreptul intern. Cererea este, de asemenea, inadmisibilă dacă este anonimă, esenţial identică cu o cerere anterior soluţionată sau dacă este vădit nefondată sau abuzivă.
Cererea va cuprinde descrierea situaţiei de fapt şi de drept, drepturile încălcate şi rezumatul litigiului în faţa instanţelor naţionale. Cererea va fi redactată preferabil în limba engleză sau franceză, întrucât toată corespondenţa ulterioară se va realiza astfel.
Cererea se trimite la sediul Curţii Europene a Drepturilor Omului din Strasbourg, prin poştă cu confirmare de primire sau prin curier normal, nu prin fax, mijloace electronice sau personal. Dacă îndeplineşte condiţiile prealabile, cererea va fi înregistrată, va primi un număr şi i se va comunica solicitantului să completeze şi să trimită un formular special, în maximum 6 luni de la data primei scrisori adresate Curţii.

Unde trimiţi reclamaţiile

Adresa unde poţi trimite reclamaţiile este Curtea Europeană a Drepturilor Omului (European Court of Human Rights: F-67075 Strasbourg CEDEX, Franţa).

 
 

Urmărește-ne pe Google News