perioada de cateva zile de foc continuu, in fine, operatoarele care raspund la telverde mai pot sa-si traga sufletul. Medicii care au fost de serviciu in primele zile ale instalarii liniei gratuite nu aveau timp nici sa manance si nici sa se ridice de pe scaun intre orele 9.00 si 16.00, cat timp functiona linia, atunci primindu-se circa 100 de apeluri pe zi. Operatoarele s-au confruntat chiar si cu persoane agresive, care foloseau un limbaj violent atunci cand aflau ca programul compensarii nu se aplica asa cum credau ei. Un incident mai putin obisnuit s-a intamplat la doua zile dupa aplicarea programului compensarii, cand operatoarea de serviciu a fost anuntata ca un grup de pensionari nemultumiti a spart gemurile unei farmacii din Regie.
„Cei mai multi nu au inteles cum se aplica compensarea si ne suna pe noi sa le explicam, sau sa le spunem ce medicamente se afla pe liste. Cazuri de malpraxis grave nu s-au raportat inca, dar au mai fost cazuri in care unele persoane s-au plans de conditiile din spital sau de unii medici”, ne-a spus dr. Petronela Stoian, una dintre operatoare. Ea ne-a marturisit ca in prima zi de lucru la telverde nu a avut timp sa manance decat o banana.
La o saptamana de la instalarea telverde, „apele s-au mai linistit”. „Acum exista circa 40 de apeluri pe zi, din care unele nu au legatura cu scopul pentru care a fost instalata linia gratuita. Astfel, o persoana ne-a sunat pentru a cere kilowatii promisi de ministrul industriei, alta ne-a sunat ca vrea bonuri de masa si au mai fost cateva astfel de solicitari”, ne-a precizat Oana Grigore, purtatorul de cuvant al Ministerului Sanatatii.