Daca intrebi un strain ce stie de Romania, iti va raspunde cu siguranta Hagi, Nadia si Ilie Nastase. De aproape trei ani, acestor nume cu putere de brand li s-a adaugat, surprinzator, inca unul. Se numeste Dacia Logan si vine din Mioveni. Aici, Renault are de gand sa produca, in urmatorii doi ani, alte trei modele.

Sunt putini cei care, la 2 iulie 1999, ziua in care s-a semnat contractul de privatizare a uzinei de la Mioveni, credeau ca evenimentul va avea peste timp un asemenea impact pozitiv asupra marcii nationale, aflate pe atunci in moarte clinica.  La aproape opt ani de la privatizare, Renault a reusit sa scrie insa o noua pagina de istorie in industria auto, venind in Romania cu un proiect pe care multi l-au hulit, dar si mai multi l-au apreciat. Cu nume de cod X90, Dacia Logan i-a cucerit in scurt timp nu numai pe romani, dar a ajuns de notorietate si in Franta, Germania, Ungaria, Spania, Rusia, Turcia, Algeria, Maroc sau Columbia. Desi s-au scurs mai bine de trei ani de la lansarea primului model, brandul Logan continua sa suscite  un interes major in randul opiniei publice.

Viitorul Logan a fost testat neoficial la Romexpo

Cea mai vie dovada este explozia efectiva din aceasta saptamana a site-urilor si forumurilor auto la aflarea informatiei neoficiale ca o firma de cercetare a pietei a organizat recent la Romexpo o previzionare a unui nou model Logan. Potrivit martorilor, evenimentul s-a vrut a fi desfasurat intr-un secret absolut.

Organizatorii au selectat foarte strict participantii si au avut grija ca nimeni sa nu poata lua imagini prin instalarea unor filtre de control fizic si electronic. Noua Dacia a fost expusa impreuna cu mai multe masini din aceeasi clasa, respectiv Hyunday Getz, Ford Fiesta si Skoda Fabia, iar subiectii cercetarii au fost rugati sa le compare si sa-si exprime parerea intr-un chestionar. Din informatiile culese de la participanti, masina previzionata ar putea fi chiar Dacia Logan Hatchback, al patrulea model din cele sase promise de Renault pana in 2009. Cum toti pasionatii auto sunt curiosi sa vada ce pregateste Renault mai departe la Dacia, Libertatea a decis sa va prezinte schitele urmatoarelor proiecte.

Vom avea si Logan 4×4 pana in 2009

Romanii vor primi din partea Renault si o masina de teren sub marca nationala, aceasta fiind ultimul model promis de francezi in cadrul proiectului X90. Primele informatii neoficiale arata ca Loganul va ajunge un SUV cu tractiune integrala prin adaptarea platformei MCV, care si-a castigat aplauze inca de la prezentarea conceptului Steppe, anul trecut, la Salonul Auto de la Geneva. Specialistii considera ca francezii vor incerca, prin aceasta masina, sa-si reabiliteze imaginea puternic afectata de semiesecul modelelor 4×4 Renault, iar alianta Renault-Nissan s-ar folosi de experienta japonezilor, al caror succes in acest domeniu este deja bine cunoscut.

Berlina model 2004

Automobile Dacia a reusit sa vanda, in cei trei ani de la lansarea noii game, aproximativ 340.000 de Berline Logan, din care peste 200.000 numai in Romania. Primul model Logan a cunoscut un succes remarcabil pe pietele externe, acolo unde specialistii din lumea auto internationala nu i-au dat initial prea multe sanse, desi raportul calitate-pret era unic. Europa Occidentala este, la ora actuala, principala destinatie de export pentru Logan, cu 40% din totalul inmatricularilor pe pietele externe.

Furgon model 2007

Fanii vechiului papuc Dacia, a carei odisee de trei decenii s-a incheiat in decembrie 2006, au obtinut in loc utilitara Logan VAN. Masina n-a fost primita prea bine, mai ales ca multi dintre ei preferau un pick-up pe care sa-l caroseze dupa bunul plac si pe care sa puna si doua tone de marfa. Cum noul furgon poate duce doar 800 de kilograme, clientii “papucului” au fost nevoiti sa-si puna pofta in cui. Utilitara de la Dacia e cea mai ieftina masina pe care un mic intreprinzator si-o poate achizitiona din gama de profil.

Break model 2006

Lansat la Paris in septembrie anul trecut, noul Break de la Dacia, denumit MCV (Multi Convivial Vehicle), e primul model de acest gen care poate transporta pana la sapte pasageri. In numai doua luni de la intrarea in reteaua comerciala, s-au vandut peste 3.600 de MCV-uri. Obsedati de breakuri, nemtii au facut la Dacia mai bine de 2.000 de comenzi de Logan MCV, in timp ce francezii asteapta cu infrigurare in Hexagon peste 4.000 de bucati.

Pick-up-ul, prezentat in Iran

Urmatorul membru al familiei Logan ar putea fi versiunea Pick-up, mult asteptata dupa retragerea de pe piata a ultimei utilitare tip 1300, eveniment produs la finele anului trecut. Francezii de la cardisiac.com au prezentat recent o imagine retusata a viitoarei masini si au precizat ca pretul de baza va fi de 8.250 de euro. Daca Hatchbackul va iesi la lumina in Brazilia, se pare ca noua versiune utilitara de la Dacia va face ochi in Iran si va dispune doar de cele trei propulsoare pe benzina disponibile la ora actuala in gama Logan.

Hatchback va fi lansat la sfarsitul acestui an

Luc Alexandre Menard, presedintele Consiliului de Administratie al Automobile Dacia, a anuntat oficial in aceasta saptamana, la Geneva, lansarea celui de-al patrulea model al gamei Logan.

Evenimentul se va produce in Brazilia

Fara sa precizeze exact ce model, Libertatea a intuit ca este vorba de varianta Hatchback, in conditiile in care Menard a spus ca noua masina va fi lansata in Brazilia, acolo unde au existat de mai mult timp zvonuri privind pregatirea acestui automobil. Primele fotografii cu Hatchback-ul au fost publicate inca de anul trecut de cehii de la Auto Revue. Imaginile arata insa doar un Logan cu portbagajul redus, dar recenta previzionare de la Romexpo releva faptul ca francezii au operat modificari semnificative in ceea ce priveste designul. Cert este ca ampatamentul modelului  Hatchback va fi ceva mai redus decat cel al Berlinei, la fel ca si lungimea totala, care ar putea sa masoare pana in patru metri. Dupa lansarea oficiala din Brazilia, noul Logan va fi comercializat in Romania si Europa din 2008.

„La fiecare 4 minute se vinde un Logan”

François Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, e unul dintre oamenii-cheie ai dezvoltarii proiectului Logan. Dupa trei ani, francezul se declara mai mult decat multumit de succesul pe care l-a avut Renault in Romania si spune ca lucrurile nu se vor opri aici.

Se exporta in 50 de tari

“La fiecare 4 minute se vinde un vehicul Dacia azi in Romania. Masina este exportata in 50 de tari, pe patru continente, iar Dacia contribuie cu 1,5% la PIB-ul Romaniei si creeaza mai bine de 100.000 de locuri de munca.

Proiectul Logan va continua prin lansarea unor noi modele care sunt convins ca vor avea cel putin acelasi succes”, a precizat Fourmont. La randul sau, Luc Alexandre Menard, presedintele Consiliului de Administratie al Automobile Dacia, spune ca cei de la Renault nu s-au astepat ca masina sa aiba acest succes, in conditiile in care Logan a fost gandit initial sa fie vandut pe pietele emergente. Evolutia vanzarilor i-a determinat insa ca sa extinda aria comerciala.

“Programul Logan va suferi o dubla dezvoltare: una a gamei si una in termeni geografici. În prezent, el e echilibrat si castiga bani. În 2009 vom fi in marja de 6% stabilita prin programul Contract 2009”, a spus Menard.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News