Fie ca v-ati mutat intr-o casa noua, fie ca s-au modificat dimensiunile ori valoarea bunurilor dumneavoastra impozabile (casa sau teren), sunteti obligati sa anuntati Directia Locala de Taxe si Impozite, pentru a vi se recalcula impozitul.
Potrivit sefului Directiei de Impozite si Taxe Locale (DITL) a sectorului 1 al Capitalei, Simona Hamza, recalcularea impozitului trebuie solicitata si in cazul in care intervin modificari ale legislatiei sau ale criteriilor de impozitare.
Pentru aceasta, trebuie sa depuneti la DITL de care apartineti un dosar care sa contina o declaratie tip, actele de proprietate – original si copie – (titlul de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de schimb).
De asemenea, mai sunt necesare obligatoriu buletinul ori cartea de identitate sau autorizatia de construire, daca aceasta tine loc de act de proprietate si schita imobilului (prezentata in original si copie). Proprietarii mai multor cladiri de locuit trebuie sa completeze si o declaratie in care sa specifice ordinea dobandirii acestora, pentru ca impozitul se indexeaza in functie de aceasta.
Pentru recalcularea impozitului nu se percep taxe.