“În interiorul unui vagon închis al tramvaiului vechi stau înghesuite, pe banchete și-n picioare, treizeci și patru de persoane suferind foarte tare. (…) Vagonul pornește de la Sf. Gheorghe și intră în Calea Moșilor… Parcă umblând, tot e mai bine, tot se mai face nițel curent. Curentul astâmpără puțin căldura”.

Așa se călătorea cu
tramvaiul electric în Bucureștiul lui 1900, an când a fost publicată schița lui
Caragiale, din care face parte fragmentul de mai sus. Așa se călătorește cu
tramvaiul și acum, în Capitală, deși, în august 2017, primarul general Gabriela
Firea promitea că e “ultima vară fără aer
condiționat în mijloacele de transport în comun”.

Bucureștiul are “tren galben fără cai” din
1894. Ar putea sărbători 125 de ani de mers cu tramvaie fără climatizare.

Capitala sub soarele
șușei 

După cum ați citit în Libertatea, Societatea de Transport București a ținut să marcheze doar propria înfințare, în 1909. Aniversarea de 110 ani e marcată printr-o campanie care include videoclipuri, un imn și un concert cu intrare liberă în Parcul Izvor.

Într-un comunicat, STB susține că e vorba despre “un nou început”, scopul campaniei fiind încurajarea bucureștenilor “să folosească tot mai mult și cu încredere transportul în comun”.

La concert, STB i-a invitat pe bucureșteni să vină “cu mic, cu mare, să petrecem împreună”, cu o “condiție esențială: lasă mașina în parcare și ia autobuzul”.

Sâmbătă, la ora 18.00, când urma să înceapă spectacolul, în jurul scenei din Parcul Izvor se strânseseră vreo 50 de curioși.

Andrei Creci, directorul STB (în albastru)

Locuri pe scaun, sub umbrele, aveau rezervate doar consilierii locali și
șefii STB. Pe mese, patru platouri cu frigărui de pui, pateuri, cuburi de
pepene și brânză pe băț, sucuri și apă. Un ospăț de 200-300 de euro, la prețul
pieței agroalimentare.

Băuturile s-au terminat repede, așa că directorul STB, Andrei Creci, a
trimis un subaltern să-i cumpere o sticlă de apă de la un chioșc. Subalternul a
încercat, fără succes, să intre în față la coadă.

Interzis haterilor” din stații

Pe scenă au urcat, cu o oră și jumătate întârziere, Jo, Bromania, Whats Up și Smiley. Cel mai scump de pe afiș e Smiley, cu
12.000 de euro pe apariție. Whats Up cere în jur de 2.500 de euro și bani de
taxi. Costul total al cântărilor nu putea trece de 30.000 de euro. Cu tot cu
sonorizare și lumini, nota de plată a concertului STB n-avea motive temeinice
să depășească 50.000 de euro.

Whats Up și-a încheiat recitalul cu imnul STB, compoziție proprie, și cu
câteva vorbe de duh apropo de “hateri”, de nava-mamă și
de cei care te prețuiesc numai când ai bani.

Pe iarbă și pe lângă scenă, au asistat în jur de 300-400 de bucureșteni,
aflați din întâmplare în trecere prin zonă, la plimbare prin parc. Ar fi venit
mai mulți, dar, vorba imnului STB, ori “s-au pierdut în decor”,
ori erau “blocați la semafor”. Jandarmii, pompierii, asistenții medicali și
gardienii de la o firmă privată de pază au asigurat o consistență
satisfăcătoare a audienței, pe durata spectacolului.

Firme abonate, facturi
distrate

Campania STB 110 ani a costat, conform Primăriei București, în jur de
200.000 de euro. Municipalitatea n-a oferit încă factura detaliată: cât au
costat videoclipurile, site-ul internet cu animații 3 D, cât au costat muzica și
frigăruile din parc.

Contractul pentru această campanie a fost câștigat de agenția de
publicitate SC Treasure Island SRL. O firmă care nu se află la prima afacere cu
Primăria București. În 2018, Treasure Island, în asociație cu agenția de
influencer marketing HIT Manager, a primit proiectul “București la puterea 100”. Pentru un concurs de
fotografie și câteva interviuri video cu influenceri, Primăria București a
plătit atunci aproximativ 800.000 de euro.

VIDEO de la evenimentul din Parcul Izvor:

Maria Andrieș, reporter Libertatea, a dezbătut subiectul petrecerii STB în emisiunea Adrianei Nedelea. Vezi video aici:

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 10


Citește și:

Primăria a plătit un videoclip de lux pentru STB! Whats UP, BRomania și Jo își abandonează mașinile și cântă despre cât de tare e să mergi cu autobuzul

Videoclipul de lux și evenimentele pentru aniversarea STB au costat peste 200.000 de euro! Primăria Capitalei nu vrea să arate contractul de achiziție

Urmărește-ne pe Google News