În ciuda războiului declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, societatea se dezvoltă în România, veniturile de anul trecut fiind, potrivit declarațiilor fiscale, cu 1,5 milioane mai mari decât în 2021.

Arseni Burlakov, proprietarul lanțului de magazine Berezka, a părăsit Rusia în 2009, blamând tirania instalată de Vladimir Putin în țara natală

A plecat cu familia din orașul siberian Tomsk și s-a stabilit în Bulgaria, la Varna. Acolo a început să dezvolte rețeaua de comerț cu amănuntul. Începând cu anul 2014, familia Burlakov a intrat și în România, cu sucursale deschise la București.

„Oamenii doresc diversificare”

În prezent, lanțul deține 13 magazine în România, dintre care 11 sunt în București, apoi câte unul în Brașov și Ploiești. 

Conform datelor depuse de companie la Ministerul Finanțelor, Berezka are 40 de angajați în România, iar lanțul comercial vinde exclusiv produse aduse din străinătate.

„Cele mai căutate la noi sunt produsele din pește și preparatele din bucătăria proprie: salate, chifteluțe, clătite sau plăcinte. Mă bucur nespus că piața produselor tradiționale din diferite țări a crescut. Asta nu înseamnă că cele românești nu sunt dorite. Oamenii au început să călătorească mai mult și doresc diversificare”, spune, pentru Libertatea, Natalia Frol, directorul companiei din România.

Datele contabile ale societății rusești arată o creștere constantă a veniturilor înregistrate în România.  

În 2018, firma care operează lanțul de magazine a avut venituri de 2,6 milioane de euro. Comparativ, în ultimul an declarat fiscal, 2023, compania a înregistrat, la același capitol, 5,7 milioane de euro.

Cum au evoluat veniturile companiei în ultimii ani

  • 2018: 2,6 milioane euro
  • 2019: 2,9 milioane euro
  • 2020: 3,5 milioane euro
  • 2021: 4,2 milioane euro
  • 2022: 4,8 milioane euro
  • 2023: 5,7 milioane euro.

Un calcul succint arată că firma rusească a obținut venituri de 23,7 milioane de euro în ultimii 6 ani de funcționare pe piața din România.

„Am început să importăm din ce în ce mai puțin din Rusia”

Pe de altă parte, oficialii societății afirmă că, în ciuda veniturilor declarate în 2023, sunt pe pierdere, cu 540.000 de euro. „Am avut cheltuieli și investiții destul de mari în firmă”, afirmă compania.

Natalia Frol susține că invazia Rusiei în Ucraina a influențat într-o anumită măsură afacerea din România: „Anul 2022 a fost mai greu. A trebuit să facem reorganizarea gamei de produse, să facem rebranding și să deschidem propria bucătărie. În următorul an am creat multe locuri de muncă și pentru refugiați (n.r. – ucraineni). Putem spune că ne susținem reciproc”.

Reprezentanta companiei spune că lanțul de aprovizionare cu produse provenind din Rusia, Belarus sau Ucraina a fost inițial afectat de conflictul armat, dar că, în acest moment, funcționează în parametri normali. 

„Din Rusia am început să importăm din ce în ce mai puțin și probabil anul următor o să fie puse restricții mai dure. Însă orice problemă o putem transforma în noi oportunități”, adaugă Natalia Frol.

Foto: Facebook / Berezka store & cuisine 

Urmărește-ne pe Google News