Florin V. locuieşte în satul Coşoveni, lângă Cârcea. În momentul în care mascaţii au ajuns la intrarea în blocul său, omul a fugit, lăsând toate luminile aprinse, dar a fost prins şi dus la audieri. Problemele lui Florin, care a fost un ceferist exemplar, au început în 2003. Angajat ca impiegat de mişcare la staţia Leu, a fost prins că a furat staţia de amplificare a gării.
Se apucase de băut
A fost retrogradat, devenind acar la halta de mişcare Frăsinet. În 2005, bărbatul a început să aibă devieri de comportament. “Avea uneori vedenii, trăia cu impresia că îl urmăreşte cineva”, a declarat pentru Libertatea ing. Cristian Căţilă, preşedintele sindicatului de care aparţinea Florin V., care îl cunoaşte de ani de zile pe bărbat. După mai multe expertize psihiatrice, o comisie medicală de la Bucureşti l-a declarat pe Florin V. inapt pentru a îndeplini funcţii legate de siguranţa circulaţiei feroviare. Diagnosticul a fost “tulburări paranoide temporare”.
Până în iulie 2006 a fost în concediu medical, iar când a revenit la muncă, a fost încadrat ca muncitor necalificat la Divizia de linii din Caracal. Bărbatul s-a apucat de băut şi, la scurt timp, a fost părăsit de soţie. Vecinii lui Florin au povestit că omul, care de multe ori îşi bea minţile la chioşcul de la parterul blocului, ameninţa că într-o bună zi se va răzbuna pe CFR pentru că a fost neîndreptăţit. “Las că le-o fac eu”, acestea sunt cuvintele pe care, în urmă cu doar câteva zile, le-ar fi rostit bărbatul, după ce a aflat că va lua doar jumătate din leafă cu o întârziere de şapte zile faţă de data de salariu.
Azi va fi din nou a
Ieri, după mai multe ore de audieri, Florin V., dar şi alţi trei angajaţi ai CFR, chemaţi la Parchet, au fost lăsaţi să plece acasă. Ancheta va continua şi azi, când vor urma noi interogatorii. Procurorii au susţinut că în cercul de suspecţi se află şi alte persoane.
Părerea specialistului
«A dorit să se răzbune»
“Tulburările paranoide temporare precum cele ale angajatului CFR anchetat pentru atentatul feroviar se manifestă prin voci interioare care îi ordonă să săvârşească acte criminale. Cel mai probabil, sub influenţa acestora, el se simţea sabotat şi nedreptăţit la locul de muncă, unde fusese retrogradat şi i s-a întârziat salariul, aşa că a dorit să se răzbune”, ne-a declarat prof. dr. Florin Tudose.
Ieri s-au mai produs două accidente feroviare
√ Cluj. Un tren încărcat cu produse petroliere a deraiat, ieri, în judeţul Cluj. Şapte vagoane au sărit de pe şine la intrarea într-un tunel, între localităţile Valea Florilor şi Boju, în urma unei defecţiuni tehnice. Acestea au căzut în râpă, iar petrolul s-a deversat pe versantul respectiv. “Problema e că pe acest tronson nu s-au făcut reparaţii la calea ferată de ani de zile. Zona este una greu accesibilă, nu există nici semnal gsm”, a declarat Grigore Mare, secretarul gene-ral al Sindicatului Libertatea al Regionalei CFR Cluj.
√ Dâmboviţa. Un alt accident s-a produs, tot ieri, la Gura Ocniţei, judeţul Dâmboviţa, unde o locomotivă a lovit un autotren încărcat cu cărămidă. Şoferul, care nu a respectat semnalele la trecerea de nivel, a reuşit să sară din cabina autocamionului înainte de impact. Nimeni nu a fost rănit.
Şina i-a zdrobit capul
Unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani s-a întâmplat, în mai 2008, în apropierea staţiei CFR Valea Călugărească, Prahova, când un tren a deraiat din cauza defecţiunii unui macaz. O bucată de şină a spart podeaua unui vagon, pătrunzând într-un compartiment plin cu oameni.
Unul dintre călători, Cosmina Dimofte (17 ani), din Focşani, a murit pe loc după ce bucata de fier i-a zdrobit capul, iar alte zece persoane au fost rănite. Cercetările au arătat că mai multe şuruburi de la macazul respectiv fuseseră slăbite de hoţii de fier vechi.
Citeşte şi În război cu statul