Bulgaria a inaugurat în data de 26 august o nouă linie de metrou în capitala Sofia, iar aceasta este cunoscută sub numele de Magistrala 3, potrivit publicației Railwaypro.com.
În total, aceasta ar urma să aibă 21 de stații noi, iar lungimea totală ar urma să fie de 21 de kilometri, potrivit Metropolitan.bg, site-ul oficial al metroului din capitala bulgară.
Lucrările la aceasta au fost împărțite în patru etape
8 kilometri și 8 stații
Prima etapă are o lungime de 8 kilometri și conține 8 stații de metrou.
Lucrările la aceasta au început în anul 2016 și a fost dată în folosință la finalul lunii trecute.
Costul lucrărilor a fost de 520 de milioane de euro pentru prima fază a lucrărilor, din care 368,2 de milioane de euro din fonduri europene.
Pe Magistrala 3 din Sofia circulă deja 20 de trenuri Siemens Inspiro, realizate într-o fabrică din Viena, în Austria.
La momentul inaugurării, autoritățile bulgare anunțau că 60.000 de pasageri vor folosi zilnic noua magistrală, iar 14.000 de mașini vor fi scoase din trafic.
Următoarea inaugurare, în 2021
A doua fază a construcției, care conține alte 4 stații, urmează să fie inaugurată la începutul anului 2021.
Cel de-al treilea stagiu urmează să aibă 3 kilometri lungime și 3 stații, în vreme ce a patra fază urmează să aibă 6 kilometri lungime și 6 stații.
Potrivit site-ului oficial, lucrarea va fi terminată în exercițiul financiar 2021-2027.
Metroul din Sofia a fost inaugurat în anul 1998. După extinderi succesive, a ajuns acum la 35 de stații și 40 kilometri de linii, conform operatorului Metropolitan.
Zilnic, 350.000 de călători din populația de 1,5 milioane a Sofiei folosesc trenul subteran.
România s-a chinuit 9 ani pe 7 kilometri
Spre comparație, lucrările la metroul din Drumul Taberei au demarat în anul 2011. “Cârtițele” Varvara și Filofteia au început să sape din 2012, iar magistrala trebuia să fie gata în anul 2015.
Însă de atunci au existat amânări care totalizează cinci ani.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor are 7 kilometri lungime, 10 stații, un depou, o galerie de legătură şi două staţii electrice subterane necesare pentru alimentarea cu energie electrică a liniilor.
Valoarea totală a investiției este de 3,2 miliarde de lei, echivalentul a 660 de milioane de euro.
Metroul din București a fost inaugurat în anul 1979. Până la inaugurarea de azi, metroul bucureștean număra 53 de stații și avea o rețea de 79 de kilometri de linii, conform Metrorex.
La acestea se adaugă acum 7 kilometri de rețea și alte 10 stații.
Zilnic, 700.000 de bucureșteni folosesc metroul. Capitala are o populație oficială de 1,9 milioane de locuitori, dar populația totală este estimată la 2,5 milioane de locuitori.