Actele de stare civila ale cetatenilor romani intocmite in strainatate, la autoritatile locale competente, se transcriu obligatoriu in registrele de stare civila romane, in termen de 6 luni de la intoarcerea in tara sau de la primirea din strainatate a certificatului ori extrasului de stare civila. Transcrierea certificatelor ori extraselor de stare civila procurate din strainatate pentru cetatenii romani se face cu a-probarea Directiei de Evidenta a Populatiei (DEP), scop in care, prin verificari, se stabileste daca titularul certificatului ori extrasului de nastere, casatorie sau deces este cetatean roman si nu mai exista un alt act transcris sau reconstituit in tara sau din strainatate al acestuia. Cererea de transcriere se adreseaza primariei din localitatea de domiciliu a solicitantului, insotita de certificatul ori de extrasul original, o xerocopie legalizata a acestora si traducerea in limba romana, autentificate de notariat. In cazul persoanelor cu domiciliul in strainatate care imputernicesc o persoana cu domiciliul in tara sa le transcrie documentele de stare civila emise in strainatate, cererea se va depune la primaria ultimului domiciliu avut in tara de solicitant, iar in cazul in care nu a locuit in tara, la Primaria Sectorului 1 al Capitalei. Extrasele de pe actele de stare civila eliberate de Arhivele Nationale, care au fost intocmite in localitati care au apartinut Romaniei, iar in prezent se gasesc pe teritoriul altor state, se transcriu, cu aprobarea DEP, in registrele de stare civila ale localitatii de domiciliu al titularilor sau al persoanelor indreptatite.