Conducerea Ministerului Transporturilor, prin ministrul Răzvan Cucu, vrea să afle dacă firma condusă de Clotilde Armand, candidat USR la Primăria Sector 1 la alegerile de anul trecut, a beneficiat de un contract din care statul a pierdut milioane de euro. Franțuzoica este director, din 2013, la filiala companiei Egis International, deținută de statul francez. Egis și Guvernul României au un contract din 2004 pentru supervizarea lucrările Autostrăzii Transilvania, înțelegere în valoare de 236 milioane de lei.

Documentele la control

Corpul de Control al Ministerului Transporturilor va verifica de săptămâna aceasta contractul de supervizare a lucrărilor de construcţie a Autostrăzii Transilvania  între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi J.V. Egis Route-Scetaroute / Egis International, se arată într-un comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor. Contractul a fost încheiat în data de 31 august 2004 prin procedură de licitaţie deschisă. “Obiectul contractului îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mureş – Cluj – Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în opt secţiuni. Valoarea înțelegerii a fost de 236 milioane de lei fără TVA”, precizează reprezentanții ministerului de resort.  La acest contract s-au semnat opt acte adiționale, între 2005 și 2016.

Implicarea franțuzoaicei

Clotilde Armand, consilier la Primăria Sector 1 și candidatul USR postul de primar din acest sector, este din 2013 director la Egis România. Ea a trecut pe declaraţia de avere suma de 249.973 de lei (56.000 de euro) reprezentând venituri primite de la Egis. “Am venit la Egis în septembrie 2013, pe postul de director general pentru grupul de firme Egis România, Egis Bulgaria și Egis International. Înainte de asta am lucrat aproape 9 ani la GDF SUEZ. Sunt angajată, dar nu dețin acțiuni la Egis”, a precizat franțuzoica în legătură cu acest contract.

”Eu regret foarte mult acest contract cu Bechtel, noi ce am făcut este să verificăm că Bechtel face lucrări de calitate şi cantităţile sunt corecte. După ce s-a reziliat contractul cu Bechtel erau multe de făcut. Erau 900 de contracte de chirii pentru organizarea şantierului. Era de făcut inventar pentru tot ce era acolo”, a spus Clotilde Armand.

Compania Egis este în proprietatea statului francez. Autostrada Transilvania trebuia să fie realizată de americanii de la Bechtel, care se angajaseră să construiască 415 kilometri pentru 2,2 miliarde de euro. Americanii au terminat doar 50 de km, iar compania din SUA a încasat aproape un miliard de euro. Acum Autostrada Transilvania are 107 km de carosabil dat în folosință.

 
 

Urmărește-ne pe Google News