Actul nomativ promulgat de şeful statului are ca obiect de reglementare modificarea art. 7 alin. (1) lit .j) din Legea nr. 155/2010, în sensul că se acordă poliţiei locale atribuţii de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale pentru încălcarea normelor rutiere de către conducătorii de trotinete electrice.
Astfel, conform acestei legi, poliţiştii locali constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede, trotinete electrice şi vehicule cu tracţiune animală
În forma de până acum, legea preciza că poliţia locală „constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede şi vehicule cu tracţiune animală”.
Pe 22 mai, Senatul a adoptat proiectul, în calitate de prim for sesizat, iar pe 29 noiembrie a primit votul Camerei Deputaţilor, ca for decizional.
Luna trecută, au fost validate reguli noi pentru trotinetele electrice, între care RCA obligatorie și vârsta minimă de 16 ani.
Cetatean01 • 16.12.2023, 13:36
Apa de ploaie. Sunt singurii care muncesc in strada dar cu "puteri" limitate.Sa l vad pe ala de 60 de ani ca opreste trotineta la 15 km/h.
MistyDo49 • 14.12.2023, 15:49
Suntem în perioada de tatonare... După un accident mai serios vor începe să acționeze serios...3 zile... Să-mi spună cineva cum o să oprească tinerii cu o vârstă mai mică de 14 ani... două fete pe o trotinetă , pe trotuar, cu 15 km/oră...?! Chiar trebuie făcut ceva!
MistyDo49 • 14.12.2023, 12:29
Suntem în perioada de tatonare... După un accident mai serios vor începe să acționeze serios...3 zile... Să-mi spună cineva cum o să oprească tinerii cu o vârstă mai mică de 14 ani... două fete pe o trotinetă , pe trotuar, cu 15 km/oră...?!