Ca urmare, clientul a depus la Judecătoria sectorului 1 o cerere pentru a obține 100.000 de lei daune morale, considerând că prin tergiversarea dosarului, banca îi aduce atingere ”existenței fizice a persoanei, integrității corporale și sănătății, cinstei, demnității și onoarei, prestigiului profesional”.
Pentru dovedirea prejudiciului s-au depus înscrisuri și s-a solicitat proba cu un martor.
Clientul a depus la dosar decizii de concediere, adeverințe medicale, corespondență bancă-client,copie dosar de executare silită, expertiza extrajudiciară evaluare imobil etc. Martorul vizează aspectul privind problemele personale ale consumatorului.
‘Sunt A.V. din București și am luat un credit de 100.400 franci în 2007 la Bancpost pentru a lua o locuință pentru familie.Din 2014 am făcut tot mai greu față ratelor și banca a început executarea silită a acestuia. Apoi am început o luptă ‘în hârtii’ cu banca și nici până în ziua de astăzi banca nu a răspuns la nicio notificare. În 2016 am depus notificare pe dare în plată și spre surprinderea mea, banca a depus contestație.Atunci am hotărât să trec și eu la atac împotriva băncii și am solicitat aceste daune morale. Mă aștept să și câștig’, a declarat clientul băncii.
Daunele morale s-au depus sub forma unei cereri reconvenționale. Cererea reconvențională reprezintă un act procedural prin care pârâtul invocă pretenții proprii împotriva reclamantului. Pretențiile sale trebuie să derive din același raport juridic ori să fie strâns legate de acesta iar dacă ele vizează și alte persoane decât reclamantul, atunci acestea vor putea fi chemate în judecată ca pârâți.
Citește și:
- EXCLUSIV / 10.000 de români vor fi scutiți de impozitul pentru darea în plată, până la finele anului
- Darea în plată: pașii pentru a stinge datoria față de bancă
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro