„Este foarte bine că a fost aprobată de Camera Deputaților, dar mai trebuie elaborate și normele pentru că acestea sunt foarte importante”, ne-a declarat Laurențiu Baciu, președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR).

Totodată, acesta spune că dacă, supermarketurilor nu le convine felul în care fac afaceri aici și vor să șicaneze micii producători, mai bine să plece, așa cum au amenințat în nenumărate rânduri.

„Nu înțeleg de ce ar mai șicana de acum producătorii pentru că nu îi obliga nimeni să facă afaceri în România. După ce în ultimii 20 de ani magazinele mici ale românilor au fost aproape anihilate, cele care au mai rămas au ajuns să fie pe marginea șanțului. Acolo sunt magazinele noastre cu produse românești”, a mai declarat Baciu.

Producătorul le reproșează acestora că au generat plus valoare pentru alte state, nu pentru noi, deși fac afaceri aici.

Exemplu de business marca „supermarket”

Potrivit lui Baciu, crescătorii de bovine, ovine și caprine vindeau, către procesator, litrul de lapte cu 60 de bani. Acesta îl lua îl procesa și apoi îl vindea mai departe către supermarket cu 2,20 de lei. Supermarketul apoi îl lua și îl punea pe raft la un preț de 4,60 de bani. „Dar profitul magazinului mare nu se oprea aici, pentru că punea laptele la raft, aceasta mai percepea 60 de bani de la procesator. Deci, procesatorul și producătorul se alegeau cu numai 1,60 de bani, restul ajungând la supermarket. Și cu toate acestea marile magazine se plâng că nu fac profit în România”, ne-a mai declarat reprezentantul agricultorilor.

Produse de calitate

Producătorul spune că de acum românii se vor putea de produse cu o calitate mai ridicată atunci când vor cumpăra din marile magazine. „Nu ați văzut ce roșii ne vând ei? Trebuie să ai norocul să ai și un cuțit bun ca să poți tăia roșia aia”, a declarat Baciu.

Ce spun supermarketurile

„Noua formă a Legii 321 este în primul rând o lovitură dată consumatorului – care nu va mai putea decide ce cumpără pentru că totul va fi hotărât politic – dar și fermierilor locali competitivi, care de asemenea riscă să fie excluși, tot pe criterii politice, din comerțul modern. Este evident că  astăzi în Parlamentul României s-a votat împotriva marilor retaileri, fapt pe care îl considerăm complet nedrept și nejustificat”, se arată declarația Asociației Marilor Rețele de Comercianți din România (AMRCR).

Reprezentanții marilor retaileri cred că această lege nu va aduce nimic bun pentru nimeni, nici chiar pentru grupurile  care au arătat că în România poți ocoli concurența printr-o combinație politico-legislativă. Acestea consideră că toată această campanie denigratoare la adresa supermarketurilor este orchestrată exclusiv de interese politico-comerciale oculte, iar opinia publică a fost deliberat indusă în eroare prin recursul grosolan la unul dintre cele mai frumoase sentimente ale românilor, patriotismul.

„Sperăm totuși că în România vor continua să existe decidenți responsabili, deși, din păcate, unii dintre ei au preferat astăzi să rămână tăcuți, lăsându-i pe ceilalți să trâmbițeze cu seninătate triumful populismul rudimentar”, spun comercianții mari.

Ei s-au declarat încrezători că acești factori de decizie vor analiza situația și se vor implica pentru a împiedica efectele dezastruoase pe care această lege le va induce cu siguranță în economia românească cum ar fi, printre altele: creșterea prețurilor, reapariția practicilor centraliste abuziv-primitive, pierderi de locuri de muncă  și chiar o sub-aprovizionare comercială, toate decontate în final de consumatorul obișnuit.

 

 

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News