Fabrica va avea 2.500 de angajați și va produce 100.000 de baterii pe an începând cu anul viitor. Deși este puțin cunoscută în Europa, LG Chem este un adevărat gigant, compania consemnând vânzări totale de peste 18 miliarde de dolari în anul 2016.
LG Chem, un adevărat gigant
Compania este separată de LG Electronics, societatea care realizează televizoarele, telefoanele și electrocasnicele LG. LG Chem produce de la baterii pentru smartphone-uri până la baterii pentru mașini electrice, chimicale și materiale complexe. De altfel, presa din Coreea de Sud a scris că LG Chem va produce inclusiv bateriile de pe viitorul iPhone 9, care va fi lansat anul viitor.
Apropiere de Germania
Alegerea orașului Wroclaw nu este nici ea întâmplătoare, acesta aflându-se la 190 de kilometri de granița cu Germania, țară ai cărei producători auto au anunțat investiții masive în autoturisme electrice, după ce au fost prinși pe picior greșit în scandalul emisiilor.
Nemții virează de la diesel la electric
Spre exemplu, grupul Volkswagen a anunțat investiții de 20 de miliarde de euro până în 2030 în domeniu și are ca țintă producerea a 3 milioane de mașini electrice pe an până în 2025.
De asemenea, și grupul Daimler – care produce Mercedes și Smart – are în plan astfel de investiții, în vreme ce grupul bavarez BMW produce deja mașini electrice.
Concomitent, și suedezii de la Volvo au anunțat lansarea de versiuni electrice ale noilor modele începând cu 2019. Volvo este deținută de către grupul chinez Geely.
În fine, producătorul britanic de aspiratoare Dyson a anunțat la rândul său că va produce mașini electrice.
De altfel, Franța, Olanda și Marea Britanie vor să renunțe total la mașinile diesel. Regatul Unit intenționează să renunțe total la motoarele pe benzină și motorină până în 2040.
”Gigafabrica” Tesla, cea mai mare fabrică de profil
Cele 100.000 de baterii reprezintă 10% din capacitatea ”Gigafabricii” pe care o construiește producătorul american de mașini electrice Tesla în Nevada.
Bateriile sunt cele mai scumpe componente ale unei mașini electrice, dar costurile acestora scad rapid.
De altfel, Tesla vrea să construiască o Gigafabrică și în Europa, dar nu a anunțat locația. Concomitent, grupul elvețian ABB vrea să realizeze o altă fabrică de baterii pentru mașini electrice în Suedia.
Concurență mare din Asia
Acestea nu sunt singurele companii care activează în domeniu: Panasonic a devenit deja producător în domeniu, furnizând bateriile actuale de pe mașinile Tesla. Panasonic este și investitor în Gigafabrica din Nevada.
Alt concurent al LG Chem este rivala Samsung SDI, afiliată grupului Samsung, în vreme ce în Japonia activează și Toshiba și Murata. Aceasta din urmă a preluat de curând divizia de baterii a Sony.