Studiul derulat de Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Române printre 400 de liceeni de 14-19 ani din sectorul 1 al Capitalei arată clar:

  • aproximativ 30% din liceenii chestionaţi au spus că nu au încercat niciodată să cumpere alcool (nivelul de încredere fiind stabilit la 95%)
  • 68,8% din cei care au încercat să cumpere alcool au declarat că nu le-a fost solicitat un act de identitate
  • 31,2% au preciprecizat că, în situaţia în care au dorit să cumpere alcool, vânzătorii le-au solicitat un act de identitate.

”Alcoolul nu te face mare”

Poliţia Română, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, au lansat o nouă ediţie a campaniei adresate liceenilor ”Alcoolul nu te face mare”. Obiectivele sunt  informarea liceenilor despre efectele negative ale consumului de alcool sub vârsta de 18 ani şi responsabilizarea reprezentanţilor magazinelor din proximitatea liceelor privind obligaţia de a nu le vinde băuturi alcoolice minorilor.

Liceenii sunt invitaţi să se alăture eforturilor depuse de organizatorii campaniei în două moduri:

  • transmiţând chiar ei, în mod direct, colegilor lor, mesaje care să îi determine să renunţe la a mai consuma alcool, pe site-ul campaniei alcoolulnutefacemare.ro
  • participând la concursul pentru crearea unui afiș care să conțină mesajele campaniei; afișul desemnat câștigător va fi apoi distribuit magazinelor din jurul liceelor unde se comercializează băuturi alcoolice.

 
 

Urmărește-ne pe Google News