Peste tot vedem reclame la maşini noi, care mai de care mai ademenitoare, încât abia dacă ne dăm seama ce se întâmplă. Este adevărat, însă: maşinile noi s-au ieftinit! Dacă până de curând existau modele pe care le admiram în trafic, însă ne pufnea râsul când îi vedeam preţul şi achiziţionarea uneia părea un vis imposibil, acum preţurile au scăzut atât de mult, încât alegerea uneia se poate transforma în provocare. Reducerile încep de la 1.000 de euro, continuă cu 2.000, 3.000, 4.000 şi se vorbeşte chiar de Mercedesuri mai ieftine cu 9.000 de euro! Pe care s-o alegem? Totuşi, atât reprezentanţii mărcilor cu pricina, cât şi specialiştii au ţinut să reducă din efervescenţa momentului şi ne-au adus cu picioarele pe pământ. Pentru că există totuşi o problemă: banii. Nu preţul reprezintă noul impediment, ci finanţarea. Aşa cum e la modă, efectele crizei financiare se resimt şi în domeniul auto, prin intermediul băncilor.
Reducerile depăşesc şi 9.000 de euro
Creditele nu se mai acordă pe bandă rulantă, iar dobânzile care par că dospesc de la o lună la alta precum aluatul pentru cozonac îi pun pe fugă pe potenţialii clienţi. Este doar unul din motivele valului de discounturi, cel de-al doilea reprezentându-l ofensiva importatorilor de maşini noi faţă de cei care aduc în ţară autoturisme second-hand.
Libertatea a cercetat noile oferte. Am discutat cu reprezentanţii mărcilor şi am cerut sfatul profesioniştilor din domeniul auto. Concluzia a fost aceeaşi. Trebuie să profităm din plin de fenomenul ce s-ar putea numi „Maşini noi pentru toată lumea”, să ne împrumutăm de pe la rude, să dăm automobilul vechi la casat şi să ne suim la volan cât autovehiculele sunt ieftine.
Părerea specialistului
„Este o oportunitate de a-ţi achiziţiona o maşină în această perioadă. Eu aş aştepta şi până la primăvară, pentru că lucrurile s-ar putea schimba în şi mai bine, însă nici ofertele de acum nu trebuie ignorate. Cine are bani cash şi siguranţă financiară nu trebuie să mai stea pe gânduri”, ne-a spus Edwin Keleti. De formaţie inginer, Keleti este cunoscut în domeniu auto.
A făcut parte din prima echipă naţională la Camel Trophy, având totodată şi o vastă experienţă în vânzări şi training. A colaborat de-a lungul timpului cu diverse companii importante din domeniul auto, cum ar fi Audi şi BMW.
Dacia
Marca naţională ocupă primul loc, ca volum de vânzări. Chiar şi aşa, nu putem vorbi, în prezent, de reduceri de preţ, întrucât Dacia are în continuare cea mai accesibilă ofertă. În schimb, din cauza scăderii vânzărilor, în uzina de la Mioveni va fi sistată activitatea, câteva zile pe lună, pentru a regla producţia cu cererea pieţei. Şi în zilele de pauză, angajaţii sunt plătiţi. E posibil totuşi ca anumiţi dealeri să ofere ca bonus unele dotări, în mod gratuit.
Audi A6, – 9.600 €
La Porsche Bucureşti Nord se face lichidare de stoc pentru modelul A6, de la Audi. Astfel, reducerea de preţ e de până la 9.644 de euro, cu TVA inclus.
Volkswagen
„Vânzările de autoturisme sunt afectate, ce-i drept, de valul de maşini second-hand. Însă noi nu ne facem probleme din cauza crizei financiare. Am fost cea mai bine cotată companie la bursă, chiar în timpul crizei. Strategia noastră de dezvoltare e gândită pe termen lung. Am atacat, doar anul acesta, piaţa cu 4 modele noi”, ne-a explicat Sebastian Vlăsceanu, director de marketing al mărcii Volkswagen. Modelele în cauză sunt Golf VI, Scirocco, Tiguan şi Passat CC. Oferta Volkswagen se concretizează, în unele cazuri, printr-o serie de pachete de servicii oferite gratuit. De exemplu, la achiziţionarea unui Golf, primiţi gratis sistemul de aer condiţionat automat.
Volkswagen Scirocco e unul dintre cele patru modele cu care nemţii „au atacat” piaţa anul acesta, reuşind astfel să-şi păstreze cea mai bună cotaţie bursieră.
Fiat Linea, – 1.900 €
„Momentan desfăşurăm o campanie în cadrul Fiat 50. Plăteşti anul acesta jumătate din valoarea maşinii, intri în posesia autovehiculului, iar cealaltă jumătate o achiţi peste un an”, ne-a spus Iulia Păun, Public Relations, Fiat.
În cazul constructorului italian, reducerile încep de la 1.077 euro, în cazul Punto Classic 1.2 Active, continuă cu 1.900 euro la Linea 1.4 120cp şi ajung la 2.500 de euro în cazul Doblo Panorama Dynamic Family.
Citroën Crosser, – 5.400 €
„În fiecare lună demarăm câte o campanie de reduceri. Nu e vorba de anumite probleme financiare, cu toate că se simt scăderi în vânzări. Campaniile acestea existau şi înainte de debutul crizei financiare”, ne-a explicat Laura Antonov, Public Relations, Citroën.
Reducerile încep de la 880 de euro, pentru toată gama de C1. Cele mai spectaculoase sunt în cazul modelelor Xsara Picasso, 3.400 de euro, şi C-Crosser 2,2 Hdi Exclusive, 5.400 de euro.
Opel Astra Classic, – 3.000 €
„Avem reduceri, într-adevăr. De exemplu, la un Opel Astra Classic există reducere de 3.000 de euro, iar un Chevrolet poate costa cu tot cu taxe 6.620 de euro. În ambele cazuri, prima de casare, de 800 de euro, este inclusă în respectivul preţ. Principalul nostru scop e acela de a face faţă valului de maşini second hand. Vânzările noastre nu au scăzut prea mult, cam 20%. Maşinile noastre sunt noi, au garanţie, în timp ce una la mâna a doua e mai ieftină, poate avea vicii ascunse, iar costul remedierii lor, cumulat cu preţul autovehiculului, poate depăşi, per total, valoarea unui model nou.
Deci mai avantajoasă rămâne tot maşina nouă. Normal că aceste discounturi există şi din cauza creditelor bancare, acordate mai greu în prezent”, ne-a explicat Dan Plaveti, director vânzări German Top trading.
Renault Clio, – 1.750 €
„Până pe 30 noiembrie, Renault derulează o inedită campanie pentru întreaga gamă, susţinută de o ofertă promoţională, discount de până la 2.500 euro, taxa de poluare gratuită şi dobândă 0% pentru leasing. Megane Sedan beneficiază acum de o perioadă de garanţie de 4 ani”, ne-a spus Dumitra Râşnoveanu, director Public Relations România.
Aşadar, reducerile, la Renault, încep de la 1.752 de euro, în cazul Clio, şi ajung până la 3.300 de euro, pentru un Megane Sedan. Toate discounturile includ, de asemenea, şi prima de casare.