De exemplu, Constantin Lupescu, din Lugoj, ne relatează că, la un supermarket din Timișoara, a luat patru cutii cu salată de icre, toate așezate în dreptul prețului afișat, de 1,25 lei bucata. Dar la casă, doar două dintre cutii i-au fost încasate cu 1,25 lei, celelalte două, cu 2,06 lei. De la raionul lactate a luat o cutie de smântână, de sub afișul „Orice articol sub 5 lei”, dar, la casă, a fost taxat cu 10,51 lei.
Într-adevăr, potrivit datelor oficiale, cele mai multe sesizări făcute la Protecția Consumatorului sunt legate de această diferenţă, între preţul afișat de către comerciant la raft şi cel plătit de consummator la casă. Numai în București, se înregistrează, anual, peste 10.000 de astfel de sesizari. Potrivit legii, comerciantul este obligat să aplice prețul afișat în acel moment la raft sau, dacă a apucat să încaseze prețul mai mare, să-i returneze consumatorului diferența. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) precizează că amenzile pentru astfel de practici sunt destul de mari, și anume, până la 30.000 de lei, iar dacă magazinul/supermarket-ul respectiv recidivează, amenda poate ajunge până la 60.000 de lei. În unele cazuri se poate dispune chiar suspendarea activității și confiscarea sumelor încasate prin astfel de practici nelegale. Dar, pentru a evita o astfel de surpriză la casa de marcat, în supermarket există o soluție: verifică prețul produsului asupra căruia ai îndoieli la unul dintre scannerele de preț, instalate în fiecare raion. Dacă, totuși, ajungi la casă și ți se cere un preț mai mare decât cel afișat la raft, nu ezita să faci o sesizare la Protecția Consumatorului.