În termen de 15 zile de la încheierea contractului de închiriere trebuie să depuneţi la Administraţia Financiară a sectorului 2, str. Avrig nr. 63, următoarele acte:
- contractul de închiriere (3 ex.)
- declaraţia privind venitul estimat, formularul 220 (2 ex.)
- actul de proprietate (copie şi original)
- acte de identitate proprietar şi chiriaş (copii)
- certificat de înregistrare fiscală (când chiriaşul este persoană juridică)
- certificat de performanţă energetică a imobilului (eliberat de către un auditor energetic atestat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice)
- acordul asociaţiei de proprietari (copie; doar în situaţia în care chiriaşul va folosi imobilul ca sediu social sau ca punct de lucru).
Telefonul cititorului: 021.203.08.49 (Luni-vineri 12.00-16.00)
Cum angajează asociaţia de proprietari un avocat?
Cine trebuie să aprobe angajarea unui avocat care să susţină asociaţia de proprietari într-un proces? Comitetul executiv sau adunarea generală? Mihail Andrei, Bucureşti
RĂSPUNS: Angajarea avocatului se face de către comitetul executiv, dacă această cheltuială este aprobată prin bugetul de venituri şi cheltuieli al asociaţiei de proprietari. Dacă nu este prevăzută în buget, trebuie convocată o adunare generală la care proprietarii să îşi exprime acordul cu cheltuiala respectivă (răspuns oferit de către Ottavio Şerbănescu, specialist administrare imobile, tel.: 021.336.77.44)
Unde pot semnala încălcarea normelor de mediu?
În preajma imobilului în care locuiesc se desfăşoară acţiuni ce afectează mediul înconjurător. Cui putem sesiza aceste aspecte? Ion Oancea, Bucureşti
RĂSPUNS: Puteţi să vă adresaţi Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, cu sediul pe Aleea Lacul Morii nr.1, sector 6, tel.: 021.430.66.77.