Pentru a afla dacă angajatorul îţi achită contribuţiile sociale, din care vei beneficia la pensie, poţi solicita un buletin de cotizare.
Aceste buletine sunt eliberate de Casele de Pensii Judeţene sau de cea Naţională, după caz. Situaţiile sunt doar din anul 2001, când sistemul de calcul al pensiilor s-a modernizat.
Dacă nu au fost achitate contribuţiile, angajatul trebuie să se adreseze mai întâi angajatorului şi apoi Inspectoratului Teritorial de Muncă.
Ce ai de făcut
Dacă ai domiciliul în Bucureşti, mergi la Casa Naţională de Pensii (CNPAS). La etajul 1, camera 1, se află biroul care furnizează datele necesare. Îţi descarci cererea de pe internet sau o iei de la ghişeu. O completezi şi o depui împreună cu o copie după cartea de identitate.
Dacă este prima solicitare din anul respectiv, nu plăteşti nimic. Pentru următoarele se achită 15 lei. De obicei, aceste situaţii se obţin pe loc. În cazuri mai complicate, poate dura câteva zile. Situaţiile sunt valabile până în luna solicitării.
Pentru anul viitor poţi reveni, fără să plăteşti prima dată. Cei cu domiciliul în alte localităţi se vor adresa Casei Judeţene de Pensii din municipiul respectiv.