1. Aveţi grijă de unde luaţi taxiul! Când sunteţi grăbiţi, evitaţi să luaţi taxiuri din punctele de tranzit din Capitală, cum sunt Gara de Nord, aeroporturile sau autogările. Mai bine faceţi o comandă telefonică. Noaptea, sunt de evitat taxiurile parcate în jurul cluburilor, pentru că, în multe cazuri, taximetriştii stau la marea ciupeală şi profită de faptul că unii sunt mai “distraţi” după o noapte petrecută în club.
2. Uitaţi-vă de două ori la tariful şi autorizaţia de pe portieră! Unii taximetrişti afişează tariful pe portiere într-o sintaxă inversată, de tipul “lei 3,5”, în loc de “3,5 lei”, iar pluralul substantivului “leu” e scris pe portieră cu majuscule, în aşa fel încât “I”-ul din coadă să aducă cu cifra “1”. Şi cum virgula e minusculă, clienţii neatenţi pot crede că e vorba de un tarif de 1,35 de lei pe kilometru, în locul celui real, de 3,5 lei. Pentru a fi siguri că taximetristul e de bună crediţă, uitaţi- vă la plăcuţa autorizaţiei, care trebuie să aibă însemnele Primăriei Generale.
3. Întrebaţi de la bun început dacă vi se poate elibera bonul fiscal! Toate nemulţumirile dumneavoastră, care se pot transforma în reclamaţii, trebuie demonstrate în cele din urmă cu bonul fiscal. Fără acesta nu se poate lua nici o măsură împotriva taximetristului care v-a tras pe sfoară în timpul cursei, iar autorităţile nu-l pot ancheta. Dacă refuză eliberarea bonului, sunaţi la Poliţie.
4. Atenţie maximă la aparatul de taxat! Pentru a nu fi înşelaţi, trebuie să fiţi atenţi la afişajul aparatului de taxat, pentru a sesiza eventualele creşteri artificiale ale tarifului. Cea mai utilizată metodă prin care se fraudează aparatul e aşa-numita “maimuţă”, un dispozitiv prin care se măreşte în mod artificial preţul curselor. Dispozitivul se cuplează în mod artizanal la instalaţia electrică a aparatului de taxat care, prin intermediul unui comutator, introduce impulsuri fictive în aparat.
5. Pentru comoditatea dv., fiţi atent la înfăţişarea taximetristului. Acesta trebuie să fie îmbrăcat decent. Maşina trebuie să fie îngrijită. Dacă vă deranjează muzica, puteţi să-i atrageţi atenţia, iar acesta e obligat să vă satisfacă cererea.
6. Cum faceţi reclamaţie? Clienţii care sesizează nereguli se pot adresa Poliţiei Rutiere, Corpului de Control al Primăriei sau Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Pentru a sesiza inspectorii Primăriei Generale, trebuie să sunaţi la 021.305.55.00, interior 1209, iar în cazul ANPC, pentru Bucureşti, e valabil numărul 021.9660. De asemenea, puteţi suna la dispeceratul firmei de taxi pentru a sesiza problema.

Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!
 

Urmărește-ne pe Google News