Cercetătorii au analizat performanțele unor elevi de clasa a XI-a și au constatat că liceenii care au mers la școală doar patru zile pe săptămână au avut rezultate mai proaste la testele de matematică decât cei care au avut un program normal.
Diferența a fost mai mare în rândul elevilor din orașe și au existat rezultate mai slabe doar la matematică, scrie Science Daily, citat de Școala 9. În ceea ce privește literatura sau abilitățile de citire nu au apărut diferențe semnificative la teste între liceeni.
1,2% din liceele americane au program de patru zile
Studiul a fost inițiat după ce tot mai multe școli publice din Statele Unite ale Americii au decis să reducă săptămâna de școală la patru zile. S-a luat această decizie din mai multe motive. Unii administratori de școli au spus că o zi liberă în plus ar putea fi un stimulent pentru profesori, în timp ce alții au motivat că ar fi un beneficiu și pentru elevi, dar și că s-ar face importante reduceri de costuri la transport sau energie.
Începând cu anul școlar 2018-2019, 1.607 școli la nivel național, adică 1,2% din numărul instituțiilor de învățământ public din SUA, au trecut la săptămâna de școală de patru zile. Însă cercetătorii spun că această schimbare trebuie făcută cu atenție pentru a fi eficientă.
Potrivit profesorului Paul Thompson, de la OSUS College of Liberal Arts, autor principal al studiului, dacă în mediul urban cele mai multe școli au luat această măsură doar din motive financiare, pentru a face economii, cele din mediul rural s-au gândit la stilul de viață al profesorilor și elevilor și au pus accent mai mult pe restructurarea programului.
Elevii de la oraș au lipsit mai mult
Echipa condusă de profesorul Thompson a studiat date despre 341.390 de liceeni care au studiat între 2005 și 2019. Pe lângă rezultatele mai slabe la matematică ale celor care au învățat doar patru zile pe săptămână, cercetătorii au mai observat că elevii din mediul urban au fost mai puțin performanți decât cei din mediul rural.
Thompson crede că matematica la liceu este o disciplină mai grea, iar părinților le este mai greu să compenseze ziua pierdută de predare, așa cum o fac în clasele primare sau în gimnaziu.
Articolul complet, în Școala 9.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro