„Pe legile educației, am început discuții cu specialiști pe zonele în lucru – evaluările, echitatea, internaționalizarea. Lucru esențial: bucuria elevului și a studentului de a merge la școală”, a transmis ministrul.
Ea a subliniat că ia „în calcul ca ceea ce acum numim curriculum la decizia școlii să devină curriculum la decizia elevilor, din oferta școlii”. De asemenea, se discută utilizarea mijloacelor digitale, pe care le-a numit „un câștig al pandemiei”.
Întrebată despre forma finală a examenelor, ca urmare a modificării legilor educației, ea a sublinia că se va consulta cu „specialiștii care să ne dea punct de vedere avizat și care să vină cu o formulă care să răspundă preocupărilor avizate”.
„Pentru admiterea la liceu ne dorim o soluție care să dea liceelor și o autonomie în a selecta în funcție de profil, dar să țină cont de nevoile de echitate. De aceea am spus că vom regândi în consultare cu specialiștii”, a precizat noul ministru al educației.
„Vom reanaliza tot ce înseamnă constructul nou de bacalaureat și vom vedea în ce măsură ideile inițiale pot fi susținute – reforma curriculară la nivel de liceu”, a completat Ligia Deca.
Ea a argument că aceste modificări din legile educației trebuie neapărat implementate. „Ceea ce avem acum în față e un proces de finalizare a pachetului legislativ, care nu poate să se oprească. Indicatorii de performanță la nivel educațional nu sunt la nivelul necesar, trebuie să fie o schimbare”, a argumentat ministrul.
În ședința de guvern din 5 octombrie, premierul Nicolae Ciucă i-a cerut ministrului Ligia Deca să finalizeze proiectele legii educației până la finalul lunii octombrie.
Ligia Deca a preluat mandatul de ministru al educației pe 4 octombrie, ca urmare a demisiei lui Sorin Cîmpeanu.