„Sunt încântat să îi urez bun venit Lindei Yaccarino în calitate de nou CEO al Twitter! Linda Yaccarino se va concentra în principal pe operațiunile de afaceri, în timp ce eu mă voi concentra pe designul produselor și pe noile tehnologii”, a anunțat Musk vineri, pe Twitter, după ce cu o zi înainte precizase că renunță la conducerea companiei și că o femeie îi va lua locul.

În vârstă de 59 de ani, Linda Yaccarino, care va începe munca la Twitter în șase săptămâni, a fost crescută într-o familie italo-americană, cu un tată polițist și o mamă care nu a mers niciodată la facultate.

După ce a absolvit Pennsylvania State University, a lucrat la Turner Entertainment timp de 15 ani înainte de a se alătura NBCUniversal, unde a supervizat aproximativ 2.000 de persoane și a fost implicată în lansarea serviciului de streaming.

„Ciocanul de catifea”

Munca ei a fost marcată de colaborări strânse cu marile branduri, găsind oportunități de plasare a produselor și convingându-le să își facă publicitate în diverse emisiuni de televiziune. Stilul ei de negociere în cadrul industriei i-a adus porecla „ciocanul de catifea”, după cum scria Wall Street Journal în 2012.

Un profil al Lindei Yaccarino apărut în 2005 într-o publicație din domeniu o prezenta ca fiind o femeie ocupată, căsătorită și mamă a doi copii, pe atunci în vârstă de 13 și 9 ani.

Ajunsă în fruntea Twitter, Yaccarino se va confrunta cu provocarea de a conduce o companie care a avut dificultăți în a fi profitabilă, în contextul controverselor legate de felul în care rețeaua gestionează răspândirea dezinformării și discursul urii.

Elon Musk a cumpărat platforma de socializare anul trecut, pentru 44 de miliarde de dolari. Când miliardarul american a început să discute pentru prima dată despre planurile sale pentru Twitter, a spus că dorește să reducă dependența platformei de publicitate și să facă schimbări în modul în care aceasta moderează conținutul.

De asemenea, el a spus că vrea să extindă funcțiile Twitter pentru a include plăți, mesaje criptate și apeluri telefonice, transformând platforma în ceva ce a numit X.

Totodată, Musk a revizuit modul în care serviciul face autentificarea conturilor, impunând o taxă pentru bifa albastră, într-o mișcare despre care criticii au spus că facilitează răspândirea dezinformării.

Din octombrie 2022, când Elon Musk a cumpărat Twitter, agenții de publicitate s-au îndepărtat de platforma de socializare, îngrijorați că reclamele lor ar putea apărea alături de conținut nepotrivit, după ce compania a pierdut aproape 80% din personal. La începutul acestui an, Musk a recunoscut că Twitter a suferit o scădere masivă a veniturilor din publicitate.

Numirea Lindei Yaccarino a povocat un oarecare scepticism pe rețelele sociale, unde mulți au căutat indicii despre orientarea sa politică, ce pare că înclină spre conservatorism.

Munca ei pentru Forumul Economic Mondial, o organizație privită ca fiind „globalistă” de către cei de dreapta, nu a fost bine primită în unele cercuri, la fel și rolul ei într-o campanie de vaccinare împotriva coronavirusului în care a fost prezent Papa Francisc.

Alții, de stânga, au pus la îndoială implicarea ei politică într-un consiliu pentru sport, fitness și nutriție de la Casa Albă, în mandatul fostului președinte Donald Trump.

„O întorsătură de 180 de grade” pentru Twitter

Traiectoria Twitter „va lua imediat o întorsătură de 180 de grade” sub conducerea Lindei Yaccarino, a estimat Lou Paskalis, specialist în industria publicitară și CEO al AJL Advisory, o companie de consultanță în marketing.

„Cred că (Yaccarino) a escaladat toți munții pe care i-a putut escalada la NBCU și a făcut-o impecabil. Și nu există o provocare mai mare decât restabilirea ordinii la Twitter”, a adăugat Paskalis.

Foto: Profimedia

 
 

Urmărește-ne pe Google News