Zilele trecute a fost finalizată operațiunea de montare a panourilor de gard de-a lungul liniei de tramvai 21. Vorbim de o distanță de 3.960,32 ml. Tramvaiul 21 circulă de la Piața Sfântul Gheorghe până la Pasajul Colentina. De-a lungul traseului, mulți șoferi obișnuiau să intre pe linia de tramvai și să întârzie circulația acestora. Tramvaiul 21 a avut banda unică și înainte, realizată din opritoare de plastic, dar a fost distrusă de șoferi.
Primăria Capitalei a pus opritoare pentru șoferi încă din 2010. Atunci separatoarele puse pe Șoseaua Colentina și pe Calea Moșilor au fost botezate “morcovii” lui Oprescu Aceștia însă nu au fost o piedică pentru șoferi, care au reușit să treacă peste ei, astfel că la câteva luni mai târziu, Primăria a montat unii mai rezistenți. 800.000 de euro au costat atunci acele separatoare puse de UTI Traffic Management. Cum și acestea au fost distruse de șoferi, municipalitatea a decis să pună garduri.
Acum, în special în zona Pasajului Colentina ( zona complexului Europa) spre și dinspre Andronache se formează cozi kilometrice de mașini. “Panourile de gard pe linia de tramvai 21 au fost montate în vederea fluidizării traficului în zonă, deoarece autovehiculele pătrundeau pe linia de tramvai și îngreunau deplasarea acestora”, ne-au transmis reprezentanții Administrației Străzilor. Potrivit acestora valoarea totală a lucrării este de 423.754,24 lei fără TVA.
În multe țări mijloacele de transport în comun au bandă unică. Ca să descongestioneze traficul, primarul Gabriela Firea, dar și directorul RATB, Adrian Sorin Mihail, a anunțat că se fac probe ca autobuzele să meargă pe liniile de tramvai, acolo unde infrastructura permite.
CITEȘTE ȘI:
Ce avere aveau soții sinucigași din Iași. Familia Maleon avea datorii mari la bănci
Cum a primit Victor Socaciu, nu unul, ci doi rinichi, la spitalul condus de Mihai Lucan
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro