Ei au astfel ocazia să se deconecteze și să-și reîncarce bateriile, pentru a evita epuizarea. „Am vrut să ne asigurăm că le oferim ceva valoros. Cred că ceea ce este cel mai valoros acum este ca noi toți să luăm o pauză colectivă”, a spus Teuila Hanson, directorul de personal al LinkedIn.

Cum toată lumea este liberă în același timp, când vor reveni la lucru angajații nu vor fi inundați de e-mailuri, note de întâlnire și cereri de proiecte care se acumulează în absența lor. Săptămâna liberă se aplică majorității celor 15.900 de angajați cu normă întreagă ai companiei. Un nucleu de angajați vor continua să lucreze săptămâna viitoare, dar își vor lua liber după aceea.

Sondaje pentru a vedea care e starea de spirit a angajaților

Compania a început telemunca în urmă cu mai bine de un an. Vara trecută, sondajele au arătat o schimbare a stării de spirit a angajaților. Managerii au observat starea de epuizare a acestora și au creat o inițiativă numită „LiftUp!”, care presupune, printre altele, zile libere și asistență psihologică.

Managerul Teuila Hanson a declarat pentru CNN că realizează trimestrial sondaje în rândul angajaților, iar anul trecut a făcut asta chiar mai des. Așa a aflat despre multe probleme care i-au preocupat pe angajați în pandemie: epuizarea, greutățile cu familia, lipsa îngrijirii personale, singurătatea, izolarea. Tuturor le lipsește viața pe care au avut-o înainte de pandemie.

În iulie-august 2020, ea a observat o schimbare în răspunsurile angajaților. „Cred că, inițial, oamenii s-au gândit că pandemia durează doar o vară”, a spus aceasta.

La ultimul sondaj, lucrurile au stat mai bine, datorită mai multor factori. În primul rând, angajații au avut liberă ultima săptămână din decembrie, ca în fiecare an. „Oamenii s-au simțit mai înviorați, mai energici. Au ieșit afară, au citit cărți, au urmărit seminarii online sau au privit la filme”, a mai spus managerul.

Odată cu apariția vaccinurilor, se întrevede o cale de ieșire din pandemie. Starea de spirit a angajaților s-a mai îmbunătățit și ea, fiind însă cu suișuri și coborâșuri.

Zile „fără întâlniri” și „necesitatea lui NU”

Managerul de personal al LinkedIn a povestit și ce măsuri a luat compania după ce a văzut din sondaje că lucrurile nu stau deloc bine.

De exemplu, compania a lansat programul „zile fără întâlnire” – în care angajații nu mai erau obligați să participe la întâlniri video. Pentru manageri a fost lansat un program numit „răspundere plină de compasiune” sau altul – „păstrați-vă calmul și conduceți”. Un alt curs s-a axat pe prioritățile practice.

Tot angajații au avut un workshop intitulat „necesitatea lui NU”, în care aceștia au învățat cum să poarte discuții cu șefii și să le explice când nu mai pot.

„Zilele «fără întâlniri» sunt însă cele mai iubite. Oamenii sunt încântați: «Wow! Există zile în care nu ești obligat să alergi de la o întâlnire pe Zoom la o altă întâlnire pe Zoom!»”, a mai spus managerul.

În lumea de după pandemie, managerul companiei crede că angajații vor lucra flexibil, hibrid. „Am învățat în această pandemie cum se poate lucra și de unde se poate lucra. Deci vom fi flexibili. Toți angajații noștri au capacitatea de a lucra flexibil 50% din timp”, a mai spus Teuila Hanson.

Urmărește-ne pe Google News