Deși avem de-a face cu una dintre cele mai populare platforme sociale, nu toată lumea știe la ce se folosește sau cum poți beneficia de acest instrument. De aceea, dacă dorești să afli mai multe despre LinkedIn, te invităm să citești acest articol.

Ce este LinkedIn

Creată în 2003, LinkedIn este cea mai mare rețea de socializare orientată către mediul de afaceri. În 2016, Microsoft a cumpărat LinkedIn pentru suma de 26 de miliarde de dolari. În prezent, compania are sediul în Sunnyvale (California).

În prezent, numără peste 810 milioane de membri și 57 de milioane de companii în întreaga lume. În România există la această oră în jur de 2,6 milioane de oameni care utilizează acest instrument online.

Platforma LinkedIn îți oferă posibilitatea să-ți găsești cel mai potrivit loc de muncă, iar pe de altă parte în sprijină pe angajatori să găsească profesioniștii de care au nevoie.

Scopul principal este acela de a-i conecta pe profesioniștii din același domeniu pentru a-și spori productivitatea muncii și succesul, dar și pentru a-și consolia relațiile profesionale și să învețe abilitățile de care aceștia au nevoie pentru a reuși în carieră.

Ce poți face pe LinkedIn

Persoanele care își deschid cont pe LinkedIn își pot face public CV-ul. Acesta poate fi completat online sau poate fi importat de pe laptop/PC ori de pe smartphone.

Atunci când îți creezi un profil de Linkedin este important să folosești cuvinte-cheie în descrierea despre tine, precum experiența de lucru sau diverse abilități.

Aceste informații sunt esențiale pentru definirea propriei poziții sociale, pentru crearea unei imagini cât mai clare a capacităților tale și cât de util poți să fii, pentru creearea de oportunități și mai ales pentru a fi indexat cât mai eficient de motorul de căutare de pe platforma Linkedin.

De asemenea, utilizatorii își pot căuta locuri de muncă sau pot să împărtășească opinii și chiar propriile povești profesionale prin experiență, abilități și educație. Aceste lucruri se pot publica în „feed” întocmai ca pe Facebook.

În același timp, utilizatorii pot interacționa cu reprezentanți ai diverselor companii atunci când apar noi oportunități de angajare sau cu colegii și cu prietenii care dețin deja conturi LinkedIn. 

Nu în ultimul rând, platforma dezvoltată de gigantul californian te poate ajuta să organizezi diverse evenimente offline, să te înscrii în diverse grupuri profesionale, să scrii articole pe diverse teme ori să publici fotografii și videoclipuri.

Care sunt principalele caracteristici ale LinkedIn

Platforma LinkedIn poate fi accesată de pe un laptop/PC sau de pe smartphone dacă ai instalată aplicația mobilă. În continuare îți prezentăm cele mai importante caracteristici pe care le oferă rețeaua de afaceri și cum au fost concepute pentru a fi utilizate.

Prima pagină: Din clipa în care te-ai conectat la LinkedIn, fluxul de știri de pe prima pagină va afișa postări recente ale conexiunilor tale și ale paginilor pe care le urmărești.

Profilul: Profilul tău conține, în partea de sus, numele, prenumele, o fotografie, orașul de reședință, ocupația și altele. În partea de jos poți personaliza anumite secțiuni precum o scurtă prezentare, experiența de lucru, nivelul de educație și alte informații similare cu cele conținute de un CV.

Rețeaua mea: Aici găsești o listă cu toți profesioniștii cu care ești conectat pe LinkedIn. Aici ai la dispoziție și alte opțiuni care îți permit să cauți și să adaugi noi contacte.

Locuri de muncă: LinkedIn afișează zilnic toate tipurile de locuri de muncă postate de către angajatori, iar platforma îți va recomanda cel mai potrivit job pentru tine în fiuncție de experiența și de pregătirea menționate în profil.

Interes: În afara conexiunile cu profesioniștii poți să mai urmărești pe LinkedIn și pagini ale diverselor grupuri, platforme sau companii cu scopul de a te conecta sau de a te educa.

Bara de căutare: LinkedIn pune la dispoziția utilizatorilor o funcție foarte utilă care îți permite să filtrezi rezultatele în funcție de mai multe criterii. Dacă dai click pe opțiunea „Avansat” de lângă bara de căutare vei putea găsi anumiți profesioniști, anumite companii, locuri de muncă și altele.

Mesaje: Dacă dorești să începi o conversație cu un alt profesionist o poți face transmițând un mesaj privat prin intermediul platformei. Totodată, poți adăuga fișiere precum fotografii, documente, filmulețe, etc.

Notificări: Asemenea altor rețele de socializare, LinkedIn te notifică atunci când ți-a fost acceptată o cerere de prietenie de către un alt utilizator sau când ești invitat să te alături unui anumit grup.

Invitații în așteptare: Atunci când alți profesioniști îți trimit o cerere de conectare pe LinkedIn vei primi o invitație pe care va trebuie să o aprobi pentru a te putea conecta cu aceștia.

 
 

Urmărește-ne pe Google News