Grupul Fincantieri este mai mare angajator din industria navală din România. Lucrează direct și colaborează cu aproape 8000 de angajați. Firma a anunțat că vrea să construiască în România nave de croazieră, fabricate acum în Italia.

”Trebuie să luați în considerare un lucru foarte important. Fincantineri a decis în ultimii doi ani să îmbunătățească eficiența, modul de organizare și investițiile în șantierele navale dintr-un motiv simplu. Fincantieri a dat asigurări că, în următorii cinci ani, în România, există posibilitatea de a construi o parte importantă din producția legată de vasele de croazieră, producție care există acum în Italia. Acesta este cel mai bun angajament”, a spus Mauro Leboffe, CEO-ul șantierilor navale de la Tulcea și Brăila

Lipsa forței de muncă din România, o problemă pentru italienii de la Fincantieri, compania care deține șantierele navale de la Tulcea și Brăila

Far Superior

Până acum, la Tulcea și Brăila s-au construit nave comerciale  de mari dimensiuni. La sfârșitul anului, directorul șantierului din Tulcea a fost nevoit să angajeze 150 de muncitori din Vietnam, pentru a putea ține pasul cu solicitările de producție. Grupul Fincantieri, prin filiala norvegiană VARD, a investit în România peste 150 de milioane de euro.

”În acest moment, în România, Vard are 5000 de angajați direcți și lucrează cu încă 2500 de angajați ai subcontractorilor. Ce am de spus este că avem dificultăți reale în a găsi forță de muncă. Știți foarte bine că în România nu este ușor să recrutezi oameni pentru că mulți muncitori români sunt în vestul Europei, în Franța, Italia, Germania. Acesta este motivul pentru care încercăm să cooperăm cu școlile vocaționale. Cred că este nevoie ca Guvernul României să acorde din ce în ce mai multă atenție acestor școli. Noi suntem deschiși să dăm tinerilor posibilitatea să facă practică din șantierele noastre navale. Facem asta deja. Chiar și în acest mod, procesul de  recrutare este foarte dificil. Oamenii sunt atrași de oferta din vestul Europei”, susține Mauro Leboffe.

Grupul italian s-a calificat în prima parte a procedurii pentru construcția a patru corvete. Ministerul Apărării Naționale are un buget de 1,6 miliarde de euro pentru acest proiect, dar și o condiție esențială:

Bacalaureat devansat, experiment eșuat.  Ministerul Educației joacă alba-neagra cu examenele orale și le mută din nou în vară. Director de liceu: „Ne-au aruncat o ciozvârtă, să ne mai îndulcească amarul”
Recomandări
Bacalaureat devansat, experiment eșuat. Ministerul Educației joacă alba-neagra cu examenele orale și le mută din nou în vară. Director de liceu: „Ne-au aruncat o ciozvârtă, să ne mai îndulcească amarul”

”Pentru Armata României este fundamental ca realizarea lucrărilor de construcție și dotare a celor patru corvete să se facă în România, în vederea eliminării riscurilor care pot afecta îndeplinirea programului esențial de înzestrare ‘Corvetă multifuncțională”, se arată în nota de fundamentare a proiectului prin care a fost lansată procedura de selecție

Lipsa forței de muncă din România, o problemă pentru italienii de la Fincantieri, compania care deține șantierele navale de la Tulcea și Brăila

 

Pe lângă construirea a patru corvete noi, firma câștigătoare trebuie să modernizeze și cele două fregate ale Forțelor Navale Române, Regina Maria și Regele Ferdinand.


Citește și:

Cât este amenda dacă ai ITP-ul expirat. De azi, șoferii pot rămâne pe loc fără talon şi plăcuţe de înmatriculare

VIDEO EXCLUSIV / Ministrul Turismului din Israel, Yariv Levin: Mutarea ambasadelor este prima redută în lupta cu terorismul

 

 

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.