Aproape toată presa din România a aplicat pentru ajutorul financiar acordat de Guvern, prin intermediul unei campanii de informare, care se va desfăşura pe parcursul a patru luni, iar suma care va ajunge la presă se ridică la aproape 10 milioane de euro pe lună.
Printre organizațiile media înscrise se numără Antena 3, Antena Group, B1 TV, Pro TV, Kanal D (Dogan Group), Digi24 (RCS, RDS), Realitatea TV (Realitatea Media).
De asemenea, printre publicaţiile înscrise se numără şi Libertatea (Ringier Romania), Adevărul Holding, Evenimentul Zilei (Editura Evenimentul și Capital). Lista mai cuprinde printre altele, News.ro, Profit.ro, Click, CanCan, DC News.ro, HotNews.ro (Media Bit Software), Ziare.com, Vice, Europa FM, Rock FM, Radio Guerilla.
Lista integrală poate fi consultată pe pagina Guvernului.
Executivul a decis extinderea termenului de completare a documentelor necesare participării la campania de informare publică privitoare la situaţia generată de pandemia de COVID-19. Din cei 376 de solicitanţi, persoane juridice, care au aplicat până la data limită impusă de Executiv, doar 30 de societăţi au reuşit să depună toate documentele necesare, pentru a fi acceptate.
”Având în vedere numărul mare de solicitări cu documentație incompletă, termenul de depunere va fi prelungit prin act normativ, cu 10 zile, astfel încât să fie posibilă completarea documentației conform prevederilor legale”, precizează Secretariatul General al Guvernului.
Pe 30 aprilie, Guvernul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă care prevede un ajutor financiar pentru mass-media, prin intermediul unei campanii de informare. Aproape 70% din sumă ar urma să ajungă la televiziuni și radiouri.