Cuprins:
CNAIR a clarificat că lista cu 74 de locații care circulă online nu se referă la radare fixe, ci la camere pentru verificarea rovinietei. Aceste dispozitive doar înregistrează numerele de înmatriculare, fără a măsura viteza.
CNAIR a demarat un proiect amplu de montare a sistemelor fixe de măsurare a vitezei pe autostrăzi și DN1.
Locațiile noilor radare fixe
Radarele fixe vor fi amplasate pe: Autostrada București – Pitești, Autostrada București – Constanța, Autostrada București – Ploiești, DN1 București – Ploiești.
Pe lângă radare, vor fi instalate și alte echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, precum panouri de informare, sisteme de cântărire pentru camioane și stații meteo.
Câte radare fixe vor fi montate pe Autostrada București – Pitești
Conform caietului de sarcini, pe Autostrada București-Pitești vor fi montate:
- 48 de sisteme de detecție incidente;
- 33 de camere mobile;
- 8 camere CCTV;
- 5 stații meteo cu 4 senzori de polei;
- 22 de panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi);
- 16 panouri VMS pe bretele;
- două sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație;
- două echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor.
Câte radare fixe vor fi montate pe Autostrada Soarelui
Pe Autostrada Soarelui, echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162.
Vor fi amplasate:
- 66 de camere de detecție incidente;
- 35 de camere mobile;
- 40 de camere CCTV;
- 8 stații meteo;
- 9 panouri VMS;
- un sistem de cântărire din mers;
- două echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.
Câte radare fixe vor fi montate pe Autostrada București – Ploiești
Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive.
De asemenea, vor mai fi montate:
- 42 de camere de detecție;
- 29 de camere de detecție incidente;
- 16 camere CCTV;
- 4 stații meteo;
- 17 panouri VMS.
Câte radare fixe vor fi montate pe DN 1
Pe DN 1, între București și Ploiești, vor fi montate:
- 16 bucle inductive;
- 28 de camere de detecție incidente;
- 17 camere mobile;
- 7 panouri VMS.
Informațiile colectate de camerele video și radarele fixe
Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h și sunt concepute să reziste unor temperaturi exterioare cuprinse între -30 grade Celsius și +60 grade C.
Acestea vor permite colectare următoarelor tipuri de date:
- viteza vehiculelor;
- numărul de vehicule;
- clasificarea vehiculelor;
- direcția și distanța între vehicule în secunde.
Buclele inductive vor permite și stabilirea vitezei pentru mașinile care se deplasează pe contrasens.
Sistemul de detecție incidente va asigura detecția automată a incidentelor, precum oprirea vehiculelor sau scăderea bruscă a vitezei de deplasare.
Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri:
- vehicul oprit;
- mers pe contrasens;
- pieton;
- încărcătură pierdută;
- fum/foc/ceață;
- aglomerare vehicule pe sector monitorizat;
- scăderea vitezei.
Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro