Utilizatorii acestora sfidează adesea interdicțiile de a circula pe trotuare, în timp ce unii abandonează trotinetele în parcuri sau chiar le aruncă în râul Sena.

În același timp, fanii laudă flotele de trotinete electrice, care însumează 15.000 de unități operate de companiile de închiriere Lime, Dott și Tier, deoarece sunt o alternativă rapidă, nepoluantă la mașini sau transportul public aglomerat.

Anne Hidalgo, primărița Parisului, a spus că locuitorilor li se va pune „o întrebare foarte simplă” în referendumul planificat pentru 2 aprilie: „Continuăm sau nu cu trotinetele de închiriat la liber?”

Primărița a spus că ea însăși înclină spre o interdicție, dar că va respecta votul parizienilor. O interdicție ar face din Paris o excepție printre marile orașe.

În septembrie, capitala i-a amenințat deja pe cei trei operatori că nu vor fi reînnoiute nereînnoirea licențele, care expiră în martie, dacă nu reușesc să limiteze călătoriile nesăbuite și alte „abuzuri”.

Hidalgo a declarat, între timp, pentru Le Parisien că scuterele private, de asemenea foarte populare în capitală, nu au fost vizate de referendum. „Nu sunt o problemă”, a spus ea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News