Accidentele din ultimele săptămâni din cartierul Andronache nu sunt o surpriză pentru locuitorii din cartierul Andronache din Capitală. Oamenii din zonă le-au atras atenția autorităților că este „săptămâna și accidentul” în zona care face, practic, cea mai scurtă legătură dintre autostrada A3, Ploiești – București, și Capitală.
Sunt străzi de case pe unde șoferii intră în București, acestea reprezentând o scurtătură către cartierul Colentina, de unde se ajunge la Obor, aflat pe inelul interior al Capitalei. Însă mulți șoferi nu încetinesc substanțial după ce ies de pe autostradă. Iar accidentele auto sunt dese.
Cerere din mai 2019: Un limitator de viteze ar diminua riscul de accidente
Astfel, din 2019, la ceva vreme după inaugurarea autostrăzii A3 – tronsonul București-Ploiești, 14 decembrie 2018, oamenii au început să se plângă de posibilele pericole. O astfel de cerere a fost făcută către Administrația Străzilor pe 15 mai 2019 și prin ea un locuitor din zonă cerea reamplasarea limitatorului de viteză distrus de mașinile de deszăpezire. „Zona este intens circulată și existența acestui limitator ar diminua posibilele accidente”, susținea bucureșteanul.
„Schema e clasică. Oamenii sunt plimbați între Primăria București, primăria de sector, administrația drumurilor publice și tot așa. Niciodată nu se rezolvă nimic”, spune un locuitor al cartierului Andronache
Pe 26 ianuarie 2021, pe o stradă paralelă, Gherghiței, un copil de 13 ani, pasager într-o mașină, a murit după un accident produs de mama sa. Iar sâmbătă, 27 februarie, la exact o lună distanță, o femeie de 56 de ani a lovit două fete care stăteau pe marginea trotuarului de pe strada Mențiunii.
Zeci de semnături și petiții fără o soluție concretă
Oamenii au trimis către ziar și alte documente. Spre exemplu, seria de petiții începută în luna septembrie 2020, când câteva zeci de persoane au semnat petițiile.
Primele semnături sunt datate chiar din februarie 2020, însă această petiție (foto) a fost înaintată abia peste câteva luni, în septembrie.
Pe 5 octombrie 2020, Primăria sectorului 2, printr-un director de la direcția servicii publice, spune că s-au făcut demersurile necesare la Primăria Municipiului București – Administrația Străzilor, „instituție ce are competențe în analizarea și soluționarea solicitărilor dumneavoastră”.
Pe 8 octombrie 2020, Primăria Municipiului București, prin semnătura directorului de atunci al Direcției Generale Administrație și Relația cu CGMB, spune că petiția a fost înaintată către Administrația Străzilor.
Iar Primăria sectorului 2 îi trimite pe oameni la Administrația Străzilor pentru întrebări suplimentare (foto).
Pe 19 decembrie 2020, Poliția Locală Sector 2 spune că „se analizează posibilitatea” montării de limitatoare de viteze pe o altă stradă, Erou Ion Scorțan. Dar se așteaptă hotărârea Comisiei Tehnice de Circulație.
Localnicii au trimis către ziar și fotografii cu mai multe accidente din zona Andronache.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 3Decizie de limitare a vitezei luată din vara trecută, neimplementată încă
„E foarte ușor pentru mine să spun că nu era treaba primăriei de sector. Am avut discuții inclusiv cu poliția locală pentru a prelua aceste obligații la Primăria sectorului 2 în așa fel încât să ne putem ocupa. Pentru toată zona Andronache există o decizie de limitare a vitezei de 30 km/oră. Există de anul trecut din iunie și este neimplementată. Trebuie să limităm viteza. Este una dintre problemele Capitalei”, a spus primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, prezent azi la fața locului, la Digi24.
Primarul a susținut că cererile oamenilor au fost făcute către Administrația Străzilor, care este în subordinea Primăriei Capitalei, de aceea, Primăria sectorului 2 nu a putut să ia măsuri. Numai că ultimele petiții ale locuitorilor au fost îndreptate cu prioritate către Primăria sectorului 2, care prin șefa direcției de servicii publice i-a redirecționat pe oameni spre Administrația Străzilor.
Într-un comunicat emis de Administrația Străzilor, instituția neagă că a primit solicitări pentru amplasarea de limitatoare de viteză pe strada Fructelor, de pe care a accelerat femeia de 56 de ani care s-a izbit în cele două fete de pe strada Mențiunii. Instituția nu a menționat însă dacă s-au cerut asemenea limitatoare pe alte străzi ale cartierului Andronache.
Libertatea a transmis solicitări de răspunsuri atât către Primăria Capitalei – Administrația Străzilor, dar și către Primăria sectorului 2 și Poliția Locală a sectorului 2 pe acest subiect, dar nu a primit niciun răspuns până la momentul publicării acestui articol.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro